| کد خبر: 231845 |

کپی اطلاعات بانکی ۵۰ شهروند توسط یک وانتی!

فرمانده انتظامی البرز گفت: فردی که به همراه سه تن از همدستانش با کپی اطلاعات کارت بانکی شهروندان با دستگاه اسکیمر، اقدام به برداشت غیر مجاز از حساب ۲۰ نفر از شهروندان کرده بود، توسط ماموران پلیس فتا البرز دستگیر شد.

تین نیوز

فرمانده انتظامی البرز گفت: فردی که به همراه سه تن از همدستانش با کپی اطلاعات کارت بانکی شهروندان با دستگاه اسکیمر، اقدام به برداشت غیر مجاز از حساب ۲۰ نفر از شهروندان کرده بود، توسط ماموران پلیس فتا البرز دستگیر شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، سردار عباسعلی محمدیان با اعلام این خبر بیان کرد: در پی مراجعه یکی از شهروندان به پلیس فتا و ادعای این که درحالی که کارت عابر وی در اختیار خودش است مبلغ ۱۴۰ میلیون ریال از حساب وی برداشت صورت گرفته است، بلافاصله بررسی موضوع در دستورکار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

به گزارش ایسنا، وی افزود: در بررسی های اولیه مشخص شد که برداشت به صورت اینترنتی نبوده و به صورت فیزیکی از طریق دستگاه پوز و دستگاه ATM از حساب مالباختگان برداشت شده، که شک ماموران به کپی اطلاعات کارت بانکی مالباختگان از طریق اسکیمر به یقین تبدیل شد.

فرمانده انتظامی استان البرز اظهار کرد: در ادامه تحقیقات ماموران با بررسی تراکنش های مالباخته متوجه شدند که نامبرده در محدوده پل فردیس اقدام به خرید میوه از یک پیکان وانت کرده که با بررسی مشخصات صاحب حساب میوه فروش مشخص شد که نامبرده از افراد سابقه دار در زمینه کلاهبرداری اسکیمری است.

این مقام انتظامی تصریح کرد: با شناسایی مخفیگاه متهم در استان تهران و تحت نظر قرار دادن تحرکات وی مشخص شد که به همراه سه تن از همدستانش با استفاده از یک دستگاه اسکیمر در یک پیکان وانت میوه فروش دوره گرد در شهرهای فردیس و شهریار با سرقت اطلاعات و کپی کارت بانکی بیش ۲۰ نفر از شهروندان ، مبلغ پنج میلیارد ریال از حساب آنها برداشت کرده است.

سردار محمدیان ادامه داد: در تحقیقات تکمیلی ماموران با تلاش شبانه روزی و به کارگیری اقدامات پلیسی مخفیگاه هر چهار کلاهبردار را در استان تهران شناسایی کرده و با دریافت نیابت قضائی در عملیات های جداگانه همه آنها را دستگیر کردند.

وی گفت: در بازرسی از مخفیگاه این کلاهبرداران تعداد زیادی کارت خام بانکی، دستگاه اسکیمر و سایر لوازم ملزوم برای کلاهبرداری اسکیمری کشف شد.

فرمانده انتظامی استان البرز خاطرنشان کرد: متهمان در مواجهه با مدارک و مستندات دقیق ماموران به کپی کردن از کارت ۵۰ نفر از شهروندان اعتراف کرده که تاکنون به برداشت غیر مجاز از کارت بانکی ۲۰ نفر از آنها به ارزش پنج میلیارد ریال اقرار کرده اند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.