| کد خبر: 231803 |

همکاری ۱۲۲ تولید کننده داخلی با مترو تهران در ساخت تجهیزات

مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه اعلام کرد: این شرکت در دو سال اخیر با تشکیل کارگروه «ساخت داخل»، ضمن شناسایی و تایید ۱۲۲ تولید کننده داخلی، آن‌ها را به تامین تجهیزات و تاسیسات شبکه راه آهن ریلی پایتخت ترغیب کرد.

تین نیوز

مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه اعلام کرد: این شرکت در دو سال اخیر با تشکیل کارگروه «ساخت داخل»، ضمن شناسایی و تایید ۱۲۲ تولید کننده داخلی، آن‌ها را به تامین تجهیزات و تاسیسات شبکه راه آهن ریلی پایتخت ترغیب کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از شرکت راه آهن شهری تهران و حومه، علی امام در آستانه افتتاح دو ایستگاه باقرخان و شهرک آزمایش افزود: بخش قابل توجهی از تجهیزات این دو ایستگاه از طریق تولیدات سازنده‌های داخلی تامین شده است.

وی گفت: با توجه به اهمیت تامین به موقع تجهیزات ویژه شبکه مترو که تا ۶۵ درصد هزینه‌های احداث هر کیلومتر از خطوط را شامل می‌شود، استفاده از توان صنعتگران داخلی و بومی‌سازی تجهیزات مترو در سال‌های اخیر مورد توجه جدی قرار گرفت. در این راستا با تشکیل کمیته «ساخت داخل» و ایجاد سامانه آنلاین سازندگان و تامین کنندگان مورد تایید شرکت مترو، این بخش از تولیدکنندگان داخلی را شناسایی شدند و آنها را به حضور در عرصه تجهیز ایستگاه‌ها و خطوط ترغیب کردیم.  

وی با اشاره به اینکه در اوج تحریم‌های اقتصادی روند توسعه شبکه مترو پایتخت متوقف نشد، گفت: در این رابطه تجهیزات ویژه مورد نیاز شبکه مترو با کارکرد سنگین شامل پله برقی، آسانسور، فن تهویه، رکتیفایر، باتری، الکتروموتور ضد حریق، اتوماسیون پست‌های برق فشار قوی، گیت‌های ورود و خروج، سیستم‌های مه‌پاش تهویه، سوزن و کراس اوور، دمپر، سایلنسر، سیستم‌های بچینگ، شارژر، اینورتر، سرکابل و مفصل، یو پی اس، تجهیزات پست‌های برق فشار قوی جی آی اس، سیستم مدیریت تجهیزات ایستگاه و… از طریق سازندگان داخلی تامین شد.

مدیرعامل شرکت مترو تهران و حومه خاطرنشان کرد: اوج تلاش‌های صورت گرفته در زمینه بهره مندی از توان تامین کنندگان و صنعتگران ایرانی در دوره اخیر، طراحی و تولید یک رام قطار ملی مترو طی ۱۸ ماه و با عمق داخلی‌سازی ۸۵ درصد بود که اواخر سال گذشته به ثمر نشست و بار دیگر ثابت کرد که با تکیه بر ظرفیت متخصصان بومی، می‌توان در بسیاری از صنایع پیچیده خودکفا شد.

به گزارش ایرنا، ناوگان مترو تهران و حومه در هفت خط و حدود ۱۴۰ ایستگاه فعال است و توسعه این ناوگان در خطوط ۶ و ۷ در حال انجام است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.