| کد خبر: 231794 |

۲۸ پروژه گردشگری و فرهنگی در فارس افتتاح شد

۲۸ پروژه گردشگری و فرهنگی در استان فارس با حضور وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به بهره‌برداری رسید.

تین نیوز

 ۲۸ پروژه  گردشگری و فرهنگی در استان فارس با حضور وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی  به بهره‌برداری رسید.

به گزارش تین نیوز به نقل از خبرنگار مهر، از مهم‌ترین این پروژه‌های فرهنگی و گردشگری می‌توان به افتتاح مجموعه فرهنگی سعدی، موزه نورآباد، درگاه ورودی بیشاپور، سایت موزه دروازه پردیس تخت جمشید اشاره کرد.

همچنین امروز ۲۴ پروژه گردشگری ازجمله اقامتگاه بوم‌گردی، اقامتگاه سنتی، هتل‌آپارتمان، سفره‌خانه سنتی، طرح گردشگری کشاورزی و اردوگاه گردشگری در شهرستان‌های شیراز، مرودشت، کازرون، پاسارگاد، آباده، نی‌ریز، سپیدان، فیروزآباد و مُهر به صورت مجازی افتتاح شد.

امروز مرکز فرهنگی سعدی در شیراز با حضور علی اصغر مونسان وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به صورت رسمی افتتاح شد. این پروژه ملی به وسعت دو هزار و ۷۰۰ متر مربع و در شمال آرامگاه سعدی واقع شده و اعتبارات دولتی هزینه شده این پروژه ۵۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال و اعتبار هزینه شده سرمایه گذار نیز ۱۰۰ میلیارد ریال است. این مرکز فرهنگی شامل کتابخانه و مرکز اسناد، سالن آمفی تئاتر و نمایشگاه موقت وپژوهشگاه و فضاهای اداری و خدماتی است.

همچنین در این آئین افتتاح مجازی موزه تاریخی نورآباد در شهرستان ممسنی با وسعت دو هزار و ۴۰۰ متر مربع و اعتباری بالغ بر ۷۰ میلیارد ریال، مجموعه ورودی میراث جهانی بیشاپور در شهرستان کازرون با وسعت ۶ هزار متر مربع و اعتباری بالغ بر ۲۵ میلیارد ریال انجام شد.

بنابر این گزارش حجم سرمایه‌گذاری ۲۴ طرح گردشگری در شهرستان‌های فارس نیز که در این آئین مورد بهره برداری قرار گرفت بیش از ۷۳۰ میلیارد ریال است و برای ۲۵۶ نفر اشتغال‌زایی شده که با افتتاح این پروژه‌ها بیش از ۶۰۰ تخت به ظرفیت اقامتی استان فارس اضافه شد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.