| کد خبر: 231722 |

درخواست عضو شورای شهر تهران برای حل مشکل غرفه‌داران مترو

یک عضو شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه نباید در شرایط سخت اقتصادی مشکلی بر مشکلات مردم اضافه کنیم، بر لزوم رفع مشکل غرفه داران مترو تاکید کرد.

تین نیوز

یک عضو شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه نباید در شرایط سخت اقتصادی مشکلی بر مشکلات مردم اضافه کنیم، بر لزوم رفع مشکل غرفه داران مترو تاکید کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، حجت نظری در دویست و نودو هشتمین جلسه شورای شهر تهران در تذکری گفت: تذکر امروز بنده، پیرامون نامه‌ای است که با امضای بیش از 60 نفر از بهره‌برداران واحدهای تجاری مترو به دست بنده رسیده است. حتما مستحضرید که برابر مصوبه بسته محرک در شرایط سخت اقتصادی و نیز در شرایط بحرانی ناشی از گسترش ویروس کرونا ، اختیاراتی به شهرداری تهران داده شده که از جمله آن ارائه یکسری تخفیف‌ها و تسهیلات به مستاجرین و بهره‌برداران واحدها، اماکن و فضاهای تجاری، اداری، خدماتی، فرهنگی، هنری، ورزشی و تفریحی است.

وی افزود: در نامه‌ای که به دست بنده رسید، تعدادی از بهره‌برداران واحدهای تجاری مترو گلایه‌هایی را از نحوه برخورد مسئولان شرکت بهره‌برداری مترو مطرح و این موضوع را بیان کردند که یکسری وعده از سوی مسئولان این شرکت در خصوص تخفیف در اجاره بها به آنان داده شد که متاسفانه به هیچ یک از این وعده ها عمل نشده و در نتیجه این موارد برخی از این افراد در آستانه ضبط ضمانتامه‌های بانکی قرار گرفته‌اند.

وی ادامه داد: لذا از شرکت بهره برداری مترو و دیگر بخش‌های شهرداری می‌خواهم که نسبت به مصوبه‌های شورا عنایت بیشتری داشته باشند. همچنین در این مورد خاص از شرکت بهره‌برداری مترو می‌خواهم  که جلسه‌ای مشترک با نمایندگان بهره‌برداران برگزار کرده و به شکل شفاف و رسانه‌ای به مطالبات آنان رسیدگی شود. اگر مطالبات مطرح شده از سوی این عزیزان نظیر درخواست تخفیف در اجاره‌بها و ... با مصوبه شورای شهر تهران سازگاری دارد، لازم است اجرای مصوبه مدنظر قرار گرفته تا خدای نکرده حقی از کسی ضایع نشود. شهرداری حق ندارد از اجرای مصوبات استنکاف کند اگر هم خارج از مصوبه است باید به شکل صریح به به شهروندان و این افراد موضوع اعلام شود.

این عضو شورای شهر تهران تاکید کرد: همچنین در مواردی مانند تقاضای جلوگیری از حقوقی‌شدن چک‌ها و برگشت زدن آنها، ضبط ضمانتنامه‌ها، قسط بندی اقساط و عدم دریافت وجه التزام که جزو مطالبات مطرح شده از سوی این افراد بود. لازم است موضوع به دقت بررسی شده و تا جایی که مقررات اجازه می‌دهد با این افراد همکاری لازم انجام شود.

نظری افزود: در حال حاضر در شرایط سخت اقتصادی قرار داریم و باید از ضبط ضمانت‌نامه این افراد جلوگیری کنیم. نباید در این شرایط سخت مشکلی را بر مشکلات مردم اضافه کنیم. لازم است گزارشی از اقدامات انجام شده برای حل مشکل این افراد به دفتر اینجانب ارسال شود. باید به شکل شفاف و صریح به مردم و این افراد اعلام شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.