| کد خبر: 231717 |

توطئه ای در عدم اجرای طرح های شهرسازی پایتخت وجود دارد

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران گفت: طرح تفصیلی پایتخت تصویب شده اما سازمان فاوای شهرداری آن را بارگذاری نمی کند و تصور می کنم که توطئه ای در این زمینه وجود دارد.

تین نیوز

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران گفت: طرح تفصیلی پایتخت تصویب شده اما سازمان فاوای شهرداری آن را بارگذاری نمی کند و تصور می کنم که توطئه ای در این زمینه وجود دارد.

به گزارش تین نیوز به نقل از خبرنگار مهر، محمد سالاری در جلسه صبح یکشنبه شورای شهر تهران و در تذکر پیش از دستور خود، تاکید کرد: تذکر بنده به وزارت راه و شهرسازی است و حدود یک سال و نیم پیش شورای شهر شهرداری را ملزم به اصلاح خط آسمان طرح تفصیلی کرد. ماه ها طول کشید و جلسات فراوانی برگزار شد و نهایتاً کمیسیون ماه ۵ آن را تصویب کرد.

وی افزود: اما دبیر شورای عالی شهرسازی اعلام کرد که این تغییرات اساسی نسبت به طرح تفصیلی است و الزاماً باید در دبیرخانه این شورا نیز تصویب شود. چندین ماه است این طرح در دستور جلسه دبیرخانه شورای عالی شهرسازی است و چندین هزار نفر در انتظار اجرای آن هستند. طرح مذکور در راستای عدالت اجتماعی و کمک به مناطق غیر برخوردار است.

سالاری با بیان تذکری دیگر عنوان کرد: تعداد زیادی از دکه های روزنامه فروشی ها به ما مراجعه می کنند و اعلام می کنند که در فضای کرونایی اجاره آنها چند صد برابر شده است این در حالی است که در صحن شورا این امر مطرح نشده بود. در فضای کرونایی فعلی که مشاغل این افراد تحت تاثیر قرار گرفته، از شهرداری می خواهم به این موضوع رسیدگی کند.

وی ابراز داشت: ما کارهای ارزش مندی انجام داده ایم. چند ماه پیش طرح تفصیلی بارگذاری شده است اما سازمان فاوا نسبت به بارگذاری این طرح اقدام نکرده و گویا سازمان فاوا اراده ای برای انجام این امر در دوره کنونی ندارد.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تصریح کرد: حدود ۱۱۸۰ هکتار به بافت فرسوده اضافه شد اما در منطقه ۱۱ شورایاران اعلام کردند که این امر اجرایی نشده است. نمی دانم چرا سازمان فاوا هنوز نسبت به پیاده سازی این امور اقدام نمی کند.

وی تاکید کرد: طرح تفصیلی کن نیز چندین ماه است که ابلاغ شده و شهردار منطقه آمادگی اعطا پروانه دارد اما سازمان فاوا آنها پیاده سازی نمی کند. تصور می کنم که توطئه ای در کار است چراکه هیچکدام از این امور اجرا نمی شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.