| کد خبر: 231694 |

ظرفیت فرودگاه‌ها تا پایان سال به ۱۰ میلیون نفر افزایش می‌یابد

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به افزایش ظرفیت فرودگاه‌های کشور به ۵۷ میلیون مسافر در سال در دولت تدبیر و امید گفت: ظرفیت فرودگاه‌ها تا پایان سال به میزان ۱۰ میلیون نفر افزایش می‌یابد

تین نیوز

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به افزایش ظرفیت فرودگاه‌های کشور به ۵۷ میلیون مسافر در سال در دولت تدبیر و امید گفت: ظرفیت فرودگاه‌ها تا پایان سال به میزان ۱۰ میلیون نفر افزایش می‌یابد

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی در حاشیه مراسم امضای تفاهم‌نامه پروژه تأمین مالی، طراحی، ساخت، راه‌اندازی، بهره‌برداری و انتقال فاز اول پایانه مسافری شماره ۲ فرودگاه امام خمینی (ره) و در جمع خبرنگاران، با اشاره به اینکه احداث ترمینال شماره ۲ این فرودگاه باید ۲۰ سال پیش آغاز می‌شد، گفت:  احداث ترمینال جدید باعث می‌شود ایران سهم خود را از پروازهای تجاری منطقه و بین‌المللی به دست بیاورد و بتواند به قطبی برای ترانزیت بار و مسافر هوایی تبدیل شود.

وی ادامه داد: الحمداالله با روندی که طی شد و ظرفیتی که ما پیش‌بینی کرده‌ایم، احداث این ترمینال در دو فاز با ظرفیت جابجایی ۶۰ میلیون مسافر در سال انجام می‌شود.  امروز برای احداث فاز اول این ترمینال که ظرفیت آن ۲۵ میلیون مسافر در سال است با تامین کننده مالی که بانک پاسارگاد است، سند امضا و مبادله شد.

اسلامی با بیان اینکه در طراحی  ترمینال جدید، استانداردهای بین المللی وتکنولوژی روز دنیا لحاظ شده است، گفت:  امیدوار هستیم که ان شاالله با همت سرمایه گذار و سازندگان و همه همکاران ما، این ترمینال ظرف مدت ۴۸ ماه با سرعت احداث شود و ما اولین فرودگاه بین المللی که در شان ملت ایران است را ایجاد کنیم.

وی افزود: زمان بندی ۴۸ ماهه برای احداث فاز اول است و احداث فاز دوم اقدامی تکمیلی است که ظرفیت را به ۶۰ میلیون می‌رساند. در نهایت این ظرفیت به ۱۰۰ میلیون در سال هم افزایش خواهد یافت.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه سرمایه‌گذاری در فاز اول این ترمینال حدود ۲ میلیارد دلار خواهد بود، ادامه داد: در این پروژه هم شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی به عنوان بهره‌برداری و هم شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران شراکت دارند و در نهایت سهام‌‌دار خواهند بود. یکی از شرکت های سرمایه‌گذاری بانک پاسارگاد نیز به عنوان شریک در این پروژه حضور دارد.

اسلامی سپس به توسعه ظرفیت فرودگاهی در دولت تدبیر و امید اشاره کرد و گفت: در این مدت، به خصوص در ۳ سال اخیر ۱۰ میلیون نفر به ظرفیت فرودگاهی کشور اضافه شده و امروز ظرفیت فعال و عملیاتی فرودگاه‌های کشور ۵۷ میلیون مسافر در سال است. تا پایان ۱۴۰۰ این ظرفیت حدودا ۱۰ میلیون نفر دیگر افزایش پیدا خواهد کرد.

وی افزود: تحول اساسی در صنعت فرودگاهی و هوانوردی کشور از جمله دستاوردهای دولت دوازدهم است. به عنوان مثال فرودگاهی مانند فرودگاه کرمان در این دوره از نو ساخته شد، یعنی هم باند، هم تاکسی‌وی، هم سیستم‌های کمک ناوبری و هم ترمینال فرودگاه مجددا احداث شد.

این عضو کابینه دوازدهم ادامه داد: احداث این ترمینال جدید هم با ظرفیت ۲۵ میلیون در فاز اول یک گام اصلی و استراتژیک است که بتوانیم سهم کشور را از ترانزیت هوایی افزایش دهیم.

وزیر راه و شهرسازی در پایان و در پاسخ به سوالی درباره علت بسته بودن ترمینال سلام گفت: ترمینال سلام بسته نیست، بلکه با توجه به اینکه تعداد پروازها اکنون محدود است، همین ترمینال موجود  برای عملیات فرودگاهی کفایت می‌کند. هرگاه پروازها اضافه شود، به طور طبیعی ترمینال سلام هم مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.