| کد خبر: 231629 |

علت احتمالی لختگی خون در برخی از دریافت‌کنندگان واکسن کرونا

متخصصان آلمانی اعلام کردند که بر اساس مطالعات آزمایشگاهی علت لخته شدن خون البته در موارد نادری از دریافت‌کنندگان واکسن کرونای تولید شده توسط آسترازنکا و جانسون اند جانسون را کشف کرده‌اند.

تین نیوز

متخصصان آلمانی اعلام کردند که بر اساس مطالعات آزمایشگاهی علت لخته شدن خون البته در موارد نادری از دریافت‌کنندگان واکسن کرونای تولید شده توسط آسترازنکا و جانسون اند جانسون را کشف کرده‌اند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، در مطالعه‌ای که البته هنوز به طور قطعی تأیید نشده است، این متخصصان اظهار داشتند: واکسن‌های کرونایی که از ناقلین آدنوویروس (ویروس‌های سرماخوردگی که برای انتقال مواد واکسن استفاده می‌شوند) استفاده می‌کنند، برخی از اجزای این ویروس‌ها را به هسته سلول می‌فرستد که در این جا ممکن است خطایی در خواندن برخی از دستورالعمل‌های ساخت پروتئین‌های ویروس کرونا رخ دهد.

به همین دلیل پروتئین‌های حاصل ممکن است منجر به اختلالات انعقادی در تعداد اندکی از دریافت کنندگان شود.

متخصصان در شرکت‌های دارویی در ایالات متحده و اروپا همچنان در حال یافتن توضیحی در مورد علت ایجاد این لخته‌های خونی هستند که ممکن است کشنده باشد. موضوعی که باعث شد تا برخی از کشورها استفاده از آسترازنکا و جانسون اند جانسون را متوقف یا محدود کنند.

جانسون اند جانسون در بیانیه‌ای اظهار داشت: ما از تحقیقات و تجزیه و تحلیل مداوم در مورد این مورد نادر پشتیبانی می‌کنیم و با متخصصان بهداشت و مقامات بهداشتی در سراسر جهان کار می‌کنیم. در عین حال مشتاقانه منتظر بررسی و به اشتراک‌گذاری داده‌ها هستیم.

متخصصان دانشگاه "گوته" در فرانکفورت در مقاله تخصصی خود توضیح دادند که برخی واکسن‌ها از تکنولوژی‌ متفاوتی به نام آران‌ای (RNA) استفاده می‌کنند، مانند فن آوری که توسط شرکت بیوان تک برای واکسن فایزر و در واکسن مدرنا در آن استفاده شده است و در این نوع از واکسن، مواد ژنتیکی برای انتقال پروتئین ویروس کرونا به مایعات داخل سلول‌ها استفاده می‌شود و به هسته سلول‌ها نمی‌رسد.

به گزارش رویترز، برهمین اساس متخصصان و نویسندگان این مقاله پیشنهاد می‌کنند که سازندگان واکسن‌هایی که از ناقلین آدنوویروس استفاده می‌کنند، مدل خود را اصلاح کنند تا این عارضه جانبی هرچند در موارد اندک نیز برطرف و واکسن های مزبور ایمن تر شود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.