| کد خبر: 231626 |

برنامه‌های مجلس برای فردایی بهتر چیست؟

انتخابات اولین دوره مجلس شورای ملی، پس از انقلاب ۵۷، که مرحله اول آن در ۲۴ اسفند ۱۳۵۸ خورشیدی و مرحله دوم آن در ۱۹ اردیبهشت ۱۳۵۹، برگزار شد و در تاریخ ۷ خرداد ۱۳۵۹ خورشیدی، اولین جلسه مجلس اول برگزار شد.

تین نیوز

نمایندگان مجلس شورای اسلامی براساس رصد آسیب‌ها و مشکلات به بررسی لوایح و برنامه‌ها می‌پردازند تا باری را از دوش مردم برای فردایی بهتر بردارند.

انتخابات اولین دوره مجلس شورای ملی، پس از انقلاب ۵۷، که مرحله اول آن در ۲۴ اسفند ۱۳۵۸ خورشیدی و مرحله دوم آن در ۱۹ اردیبهشت ۱۳۵۹، برگزار شد و در تاریخ ۷ خرداد ۱۳۵۹ خورشیدی، اولین جلسه مجلس اول برگزار شد.

به گزارش ایسنا، مجلس شکل گرفت تا مشکلات مردم اندکی تقلیل یابد؛ تا صدای همه مردم ایران در هر جای کشور و با هر دین و اعتقادی در یک صحن ملی شنیده شود.

کمیسیون‌های تخصصی مجلس شکل گرفت تا نمایندگان در قالب این کمیسیون‌ها علمی تر و با نگاهی تخصصی تر مشکلات را به چالش کشیده و راه‌حلی بهتر بیایند.

به مناسبت این روز پای صحبت دو تن از نمایندگان مجلس مردم خراسان جنوبی نشستیم؛ نمایندگانی که سعی کردند فریاد بی صدای مردم کویر را از خشکسالی، مشکلات اقتصادی و بی آبی در مجلس اعلام کنند.

فرهنگ و تقوا تیتر برنامه‌ها باشد

مجید نصیرایی، نماینده مردم فردوس، سرایان، طبس و بشرویه در مجلس در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: فرهنگ، ایمان و تقوا امروز باید مبنای تمام برنامه ها قرار گیرد

وی تصریح کرد: طرح "جوانی جمعیت" در سال گذشته در مجلس یه تصویب رسید که  مهم‌ترین دستاورد کمیسیون فرهنگی مجلس بود.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس بیان کرد: کمیسیون فرهنگی، طی سال گذشته موضوعات جمعیت، فضای مجازی، حمایت از پیام‌رسان‌های داخلی را در دستور کار به عنوان اولویت‌های خود قرار داد.

نصیرایی با تأکید بر تاکید مقام معظم رهبری بر فرزندآوری، ادامه داد: این طرح سال‌ها بر زمین مانده بود که ما در روزهای نخست شروع فعالیت مجلس و کمیسیون بررسی طرح مذکور را در طرح دستور کار قرار دهیم و تمام وقت کمیسیون را صرف بررسی آن کردیم.

نماینده مردم فردوس و سرایان و طبس و بشرویه در مجلس اظهار کرد: اگر در زمینه افزایش جمعیت به صورت جدی ورود نکنیم دچار چاله جمعیتی خواهیم شد و کشور خسارات‌های بسیار سنگینی را متحمل می‌شود؛ بنابراین این موضوع باید اولویت برنامه‌ها باشد.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در حوزه حمایت از صنایع دستی، میراث فرهنگی و صنایع دستی نیز بسیار جدی وارد عمل شده‌ایم.

عدالت در تخصیص اعتبارات 

نصیرایی با بیان اینکه برای تخصیص اعتبارات باید عدالت محوری مبنا قرار گیرد که مجلس انقلابی به این امر بسیار کمک می‌کند، تصریح کرد: یکی دیگر از اولویت‌های کمیسیون فرهنگی مجلس در سال جاری، تعیین تکلیف قانون اداره صدا و سیما به عنوان یکی از مطالبات جدی رهبر معظم انقلاب است.

وی با اشاره به انتخابات پیش رو، بیان کرد: مردم به برنامه‌های کاندیداها برای حل مشکلات کشور که مهم‌ترین آن چالش اقتصاد است توجه دارند؛ نه صرفا به برند آن‌ها.

نصیرایی ادامه داد: حضور همه جانبه  و انتخاب صحیح می‌تواند مشکلات ما را رفع کند؛ انتخاب درست می‌تواند ما را از این چالش‌ها بیرون بکشد و دولت قوی در کنار مجلس توانمند بتوانند مشکلات را بررسی و حل کنند.

 

رعایت عدالت در قالب مجلس و دولت انقلابی 

حسین خسروی، نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به اهمیت انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری گفت: رعایت عدالت در امور اجرایی کشور به معنای اینکه هر چیزی در سر جای خودش باشد نفع آن برای همه کشور است و این در کالبد مجلس و دولت انقلابی معنا می‌یابد.

وی با اشاره به انتظارات از رئیس جمهور آینده و اهمیت توجه درباره احقاق حق و طبقات پایین‌ دست جامعه، افزود: حضرت علی (ع) دوبار مالک اشتر را به خدا قسم می‌دهد که حق طبقه پایین جامعه را در نظر بگیرد.

وی با بیان اینکه بار سنگین انقلاب بر دوش قشر مستضعف است، ادامه داد: مردم متدین خراسان جنوبی ۲ هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی تقدیم کردند باید وضعیت محرومیت و پراکندگی جمعیت این استان به صورت ویژه در شاخص های توسعه متوازن درنظر گرفته شود.

خسروی اسفزار با تأکید بر اینکه توجه بیشتر دولت آینده به این استان مرزنشین خلاف عدالت نیست، افزود: امنیتی که در این منطقه مرزی حاصل می‌شود به همه کشور برمی‌گردد.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضرورت بازگشایی و فعال شدن بازارچه‌های مرزی خراسان جنوبی و رسیدن عایدات آن به سراسر کشور، بیان کرد: زیرساخت‌های این استان (راه آهن، جاده و فرودگاه) نیازمند سرمایه گذاری و توجه ویژه دولت آینده است.

وی به اثرات ۲۰ سال خشکسالی و خسارت به کشاورزی و وضعیت منابع آبی استان خراسان جنوبی پراخت و تصریح کرد: بازسازی و مرمت قنوات و اصلاح شبکه فرسوده آب برای جلوگیری از هدررفت آن به اختصاص اعتبار نیاز دارد.

خسروی اسفزار با تشوق مردم به مشارکت حداکثری در انتخابات سرنوشت ساز ۱۴۰۰، گفت: رئیس جمهوری که منتخب ملت می شود باید تلاش کند آن چیزی را که وعده داده عملیاتی کند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری ایسنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.