| کد خبر: 231580 |

پیشنهاد پلیس محدودیت تردد میان استان‌ها در تعطیلات خرداد است

رئیس پلیس راهور کشور: پیشنهاد وزارت بهداشت این است که از ۱۱ تا ۱۷ خرداد محدودیت‌هایی اعمال شود و نظر ما این است که تردد میان استان‌ها محدود شود که در نهایت ستاد ملی کرونا تصمیم گیری خواهد کرد.

تین نیوز

رئیس پلیس راهور کشور: پیشنهاد وزارت بهداشت این است که از ۱۱ تا ۱۷ خرداد محدودیت‌هایی اعمال شود و نظر ما این است که تردد میان استان‌ها محدود شود که در نهایت ستاد ملی کرونا تصمیم گیری خواهد کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از صدا و سیما، سردار سرتیپ سید کمال هادیان فر درباره آخرین تصمیم‌ها برای محدودیت‌های تعطیلات خردادماه افزود: مرجع درخواست کننده از پلیس، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است و امروز قرار شد جلسه‌ای در وزارت کشور برگزار شود.

وی گفت: پیشنهاد وزارت بهداشت این است که از روز سه شنبه ۱۱ خرداد تا دوشنبه ۱۷ خرداد محدودیت‌هایی اعمال شود، اما باتوجه به محدودشدن تعداد شهر‌های قرمز امروز پیشنهادی را آماده و به ستاد ملی کرونا ارسال می‌کنیم تا پنجشنبه یا شنبه تصمیم نهایی اتخاذ شود.

سردار هادیان فر افزود: در مجموع نظر ما این است که تردد میان استان‌ها محدود شود و شرایطی بوجود بیاید که جلوی شیوع این بیماری گرفته شود و امیدواریم مردم همکاری و از سفر‌های غیرضرور پرهیز کنند تا این روند کاهشی تعداد فوتی‌ها و بستری‌ها همچنان ادامه پیدا کند.

وی درباره محدودیت‌های شهر‌های قرمز و نارنجی هم گفت: براساس اعلام ستاد ملی کرونا هم اکنون ۲۸۳ شهر نارنجی داریم که تعداد شهر‌های قرمز هم با همکاری مردم محدود شده است.

رئیس پلیس راهور کشور همکاری مردم در تعطیلات عید فطر را بسیار اثربخش و موجب کاهش روند موج چهارم بیماری کرونا خواند و افزود: همچنان محدودیت‌های شهر‌های قرمز و نارنجی و تردد شبانه از ۲۲ تا ۳ بامداد در همه شهر‌ها تا مهار کامل بیماری برقرار است.

 شرایط قطع برق منازل مسکونی با معابر عمومی باید متفاوت باشد

رئیس پلیس راهور کشور از ارسال نامه‌ای به وزیر نیرو خبر داد و گفت: در این نامه متذکر شدیم حتما شرایط قطعی برق منازل مسکونی با معابر عمومی باید متفاوت باشد و اگر قطعی برق موجب ایجاد حادثه دلخراشی شود، سهم دستگاه‌ها را در آن برای مقام قضایی گزارش خواهیم کرد.

سردار سرتیپ سید کمال هادیان فر در حاشیه جلسه ارتباط مستقیم مردم با مسئولان راهور ناجا در مصاحبه با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه اگر خاموشی معابر و خیابان‌ها منجر به حوادث و سوانح رانندگی شود مسئولیت با چه کسی است؟ افزود: تبصره ۳ قانون جرایم راهنمایی و رانندگی سهم دستگاه‌ها را در بحث راه و وسیله نقلیه مشخص کرده و پلیس براساس قانون، مسئول مدیریت رسیدگی به تصادفات است.

وی گفت: امروز نامه‌ای به وزارت نیرو نوشتیم که حتما باید شرایط قطعی برق منازل مسکونی با معابر عمومی متفاوت باشد چرا که ۳۶ میلیون وسیله نقلیه امروز در ۳۴۷ شهر و کشور تردد می‌کنند و همه رانندگان سفرهایشان بستگی به علایم و چراغ‌های راهنمایی و رانندگی و تقاطع‌ها دارد و مثلا در تهران که ۶ هزار تقاطع چراغ دار دارد ما نمی‌توانیم برای هر تقاطع نیرو بگذاریم.

سردار هادیان فر افزود: حتما وزارت نیرو باید شرایطی را ایجاد کند که مشمول قطعی برق نشود و چراغ‌ها فعال و شبانه روزی روشن باشد تا نظم انضباطی در شهر‌ها دچار مشکل نشود.

وی گفت:​ اگر قطعی برق سبب شود که حادثه دلخراش و سهمگینی داشته باشیم و هموطنان ما دچار مشکل شوند؛ سهم دستگاه‌ها را در آن برای مقام قضایی گزارش خواهیم کرد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.