| کد خبر: 23157 |

مهرماه خودروسازان

تین نیوز | اول مهرماه هر چند مصادف با بازگشایی مدارس است، اما چند سالی است که برای خودروسازان نیز همراه با بازگشایی مشکلاتی همچون توقف شماره‌گذاری برخی محصولات تولیدی‌شان بوده است.

نصب ایربگ، ABS و یورو 4 از جمله استانداردهای اجباری هستند که چند سالی است خودروسازان را با توقف شماره‌گذاری محصولاتشان به خصوص در اولین روزهای پاییز هر سال مواجه کرده است. این در شرایطی است که پلیس راهور در موارد مذکور پای ثابت توقف شماره‌گذاری بوده است، اما در اولین ماه پاییزی امسال باز هم خودروسازان با توقف شماره‌گذاری برخی از خودروهای تولیدی روبه‌رو بودند حال آنکه این بار عدم نصب کپسول آتش نشانی از دلایل این امر به شمار می رود.
در این زمینه مشاور انجمن خودروسازان ایران  با اشاره به اینکه از ابتدای مهر شماره‌گذاری برخی خودروهای سواری داخلی به دلیل اجرایی شدن استاندارد اجباری نصب کپسول آتش‌نشانی، متوقف شده است عنوان کرده که شماره‌گذاری محصولات سایپا متوقف است حال آنکه ایران خودرو با ارائه جدول زمان‌بندی برای نصب کپسول مهلت جدیدی گرفته و محصولات آن همچنان شماره‌گذاری می‌شود. داوود میرخانی رشتی همچنین تاکید کرده که تصویب و اجرای استاندارد اجباری نصب کپسول آتش‌نشانی درخودروهای سواری در حالی است که در هیچ کجای دنیا این کار اجباری نیست و اصلا مشخص نیست به چه دلیل چنین استانداردی تصویب شده است.
وی در شرایطی از اعتراض خودروسازان نسبت به استاندارد مذکور در شورای سیاست‌گذاری خودرو خبر داده که قرار است موضوعیت وجود این استاندارد در شورای‌عالی استاندارد بار دیگر مورد بررسی قرار گیرد. از سوی دیگر یک مقام آگاه در شرکت سایپا  با اشاره به برگزاری جلسه شورای‌عالی استاندارد و تعیین تکلیف دوباره اجرای نصب کپسول آتش نشانی در خودروهای تولیدی تاکید کرد که تا برگزاری این جلسه، محصولات سایپا نیز مجوز شماره‌گذاری خودروهای تولیدی را کسب کرده است.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.