| کد خبر: 231528 |

تسریع در احداث آزادراه همدان به کرمانشاه ضروری است

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به پیگیری‌های بسیار برای احداث پروژه آزادراه همدان - کرمانشاه، گفت: در همین راستا مکاتباتی با وزیر راه و شهرسازی انجام شده و با تشریح ضرورت احداث این پروژه خواستار تسریع در اجرای آن شده‌ایم.

تین نیوز

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به پیگیری‌های بسیار برای احداث پروژه آزادراه همدان - کرمانشاه، گفت: در همین راستا مکاتباتی با وزیر راه و شهرسازی انجام شده و با تشریح ضرورت احداث این پروژه خواستار تسریع در اجرای آن شده‌ایم.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا؛ «محمد رشیدی» عصر سه‌شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اهمیت پروژه آزادراه همدان - کرمانشاه از پیگیری‌های بسیار برای احداث هرچه سریعتر این پروژه خبر داد و افزود: این آزادراه می تواند جاده رونق اقتصاد غرب کشور باشد.

وی گفت: این پروژه که پیگیری اجرای آن در مسیر همدان- اسدآباد- کنگاور و کرمانشاه در دستور کار قرار دارد با تسهیل تردد در غرب کشور و اتصال به محورهای منتهی به مرز، عملا مسیری برای اتصال به شبکه جاده ای بین المللی کشور عراق محسوب می شود.

عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه با اشاره به تاثیر این پروژه در تسهیل تردد زوار عتبات عالیات، گفت: در کنار این، آزادراه همدان-کرمانشاه می‌تواند با تسهیل ترانزیت، محوری مهم در شکوفایی حمل و نقل و اقتصاد غرب کشور محسوب شود.

وی افزود: در حال حاضر برهمان اساسی که مسوولان وزارت راه و شهرسازی اعلام کرده اند بخشی از پروژه حدفاصل «بیستون- کرمانشاه- حمیل» دارای قرارداد مشارکت بوده است، اما با توجه به کمبود اعتبارات تخصیصی عملیات اجرایی آن تنها در کنارگذر شرقی کرمانشاه آغاز شده است.

رشیدی اضافه کرد، در سایر قطعات پروژه آنگونه که اعلام شده است نسبت به فراخوان جذب سرمایه گذاران اقداماتی صورت گرفته است و شرکت هایی در این زمینه اعلام آمادگی کرده‌اند که در صورت ارائه مدارک و مستندات لازم در تایید توانایی اجرایی و مالی، قرارداد مشارکت با آنها منعقد خواهد شد.

به گفته استاندار کرمانشاه اعتبار لازم برای اجرای این طرح هفت هزار میلیارد تومان است که سرمایه گذار بخش خصوصی اگر وارد این پروژه شود می تواند تا ۲۵ سال از این پروژه منفعت ببرد.

استان ۲ میلیون نفری کرمانشاه آزادراه ندارد اما ۴۱۷ کیلومتر از راه‌های بین شهری آن بزرگراه است.

این استان در مجموع هشت هزار و ۱۰۰ کیلومت راه اصلی، فرعی و روستایی دارد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.