| کد خبر: 231527 |

پوشش‌‌ بیمه بدنه خودرو چیست؟

بیمه خودروها، برای تضمین خسارت‌های احتمالی حوادث امری لازم و ضروری است. یکی از انواع بیمه‌هایی که برای رانندگان و وسایل نقلیه بسیار مفید واقع می‌شود؛ بیمه بدنه اتومبیل است.بیمه گزار با پرداخت مبلغ مشخص حق‌بیمه به شرکت بیمه‌گر و خرید بیمه اختیاری بدنه ، وسیله‌نقلیه خود را در برابر خطرات و حوادث احتمالی خودرو بیمه می‌کند.

تین نیوز

بیمه خودروها، برای تضمین خسارت‌های احتمالی حوادث امری لازم و ضروری است. یکی از انواع بیمه‌هایی که برای رانندگان و وسایل نقلیه بسیار مفید واقع می‌شود؛ بیمه بدنه اتومبیل است.بیمه گزار با پرداخت مبلغ مشخص حق‌بیمه به شرکت بیمه‌گر و خرید بیمه اختیاری بدنه ، وسیله‌نقلیه خود را در برابر خطرات و حوادث احتمالی خودرو بیمه می‌کند.

پوشش بیمه بدنه به دو بخش اصلی و اضافی تقسیم بندی می‌شود. هر یک از پوشش‌‌های بیمه بدنه، دسته بندی‌های متفاوتی را به خود اختصاص داده اند. هر فردی در طول سال ها رانندگی خود یک بار هم که شده با حوادث مختلفی رو به رو شده است. این حادثه می‌تواند تصادف یا سرقت قطعات خودرو باشد. اکنون سوالی که برای بسیاری از افراد به وجود می آید:” کدام یک از این موارد در بین پوشش اصلی بیمه بدنه قرار می گیرند؟ کدام در گروه پوشش‌های اضافی بیمه بدنه جای دارند؟” اگر شما می‌خواهید به جواب این سوال‌ها و اطلاعات دست پیدا کنید، کافی است ادامه مطلب را دنبال کنید.

پوشش بیمه بدنه چیست؟

قبل از اینکه به بررسی کلی پوشش‌ها بپردازیم، بد نیست تا مفهوم پوشش بیمه بدنه آشنایی پیدا کنید. پوشش‌های اصلی و الحاقی بیمه بدنه به خودروی آسیب دیده تعلق می‌یابد. این آسیب‌ها می‌توانند گستردگی بسیار زیادی را داشته باشند. بیمه بدنه خودرو هزینه‌های مختلفی را تحت پوشش خود قرار می‌دهد. این پوشش‌ها در بین حوادث طبیعی قرار می‌گیرند که از آن ها می‌توان به گزینه‌هایی همچون زلزله، صاعقه و آتش سوزی اشاره کرد.

اگر زمانی که ماشین شما دزدیده و در همین حین دچار صدمه نیز شده باشد، در آن صورت بیمه بدنه اقدام به پرداخت هزینه‌های مربوطه می‌نماید. اگر شما نیز صاحب یک خودرو هستید، با پوشش‌های بیمه اتومبیل خود باید به طور کلی آشنایی داشته باشید که در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت.

باید اضافه کنیم که در صورت نیاز به جبران خسارات مالی و جانی اشخاص ثالث، می‌توانید از پوشش‌های بیمه شخص ثالث خودرو استفاده نمایید. این بیمه برای همه رانندگان وسایل نقلیه الزام قانونی دارد.

پوشش‌های اصلی بیمه بدنه شامل چه مواردی می‌شوند؟

خسارات مختلفی وجود دارند که در دسته بندی پوشش اصلی بیمه بدنه جای گرفته‌اند. به عنوان مثال، هنگامی که خودرو شما به سرقت رفته باشد و در حین نجات آن، خودرو صدمه دیده باشد، در آن صورت خودرو تحت پوشش اصلی قرار می گیرد. البته موارد دیگری نیز وجود دارند که از آن‌ها می توان به گزینه‌های زیر اشاره کرد:

  • حوادثی همچون آتش سوزی
  • برخورد صاعقه به وسیله نقلیه
  • ایجاد خسارت به چرخ ها و لاستیک‌های ماشین
  • انفجار

پوشش‌های اضافی بیمه بدنه خودرو چه مواردی را به خود اختصاص داده‌اند؟

پوشش بیمه بدنه ماشین شامل چندین مورد گسترده در بخش پوشش‌های اضافی می شود. هر کدام از این پوشش‌ها اهمیت بالایی را دارند که در ادامه به بررسی آن‌ها خواهیم پرداخت:

پوشش شکستن شیشه

شکست شیشه در بین پوشش های اضافی بیمه بدنه جای گرفته است. شکستن شیشه جزئی از خسارات فرعی به حساب می آید. از این رو برای اینکه بتوانید بخشی از این آسیب ها و هزینه ها را جبران کنید، می‌توانید از خدمات اضافی بیمه بدنه بهره ببرید. از این رو اگر به هر دلیلی با این مشکل مواجه شوید، نگرانی ای در رابطه با تامین این هزینه ها نداشته باشید.

رنگ ها و مواد شیمیایی و اسید پاشی؛ از موارد نادر

خیلی کم پیش می آید که خودروی شما با این دسته از مشکلات روبه رو شود؛ ولی در صورت مواجه شدن نیز نگران نباشید. چرا که تحت پوشش‌های اضافی بیمه بدنه قرار می گیرند. این دسته از موارد همانطور که اشاره شد بسیار نادر می باشند ولی حادثه هیچ وقت خبر نمی کند. به همین دلیل بهترین کاری که می توانید به انجام برسانید این بوده که خودرویتان را تحت این پوشش بیمه ای قرار دهید. امروزه سامانه‌های خرید آنلاین بیمه بیمه مختلفی وجود دارند که این پوشش ها را عرضه می‌کنند. ما در خلال گردآوری اطلاعات، متوجه شدیم که بیمه دات کام، سامانه خرید، مقایسه و استعلام آنلاین بیمه است که ارزان‌ترین بیمه بدنه خودرو را در بین همتایان خود ارائه می‌کند.

13

 

پوشش بیمه بدنه و ترانزیت خودرو

ترانزیت و جابه خودرو نیز در بین پوشش های اضافی بیمه بدنه قرار می گیرند. این پوشش زمانی مورد استفاده قرار می گیرد که خودروی شما در خارج از کشور با مشکل روبه رو شود. از این رو اگر جزو افرادی هستید که همواره نشستن پشت فرمان را در هر جایی و مکانی ترجیح می دهید، از داشتن این پوشش بیمه بدنه نیز غافل نشوید.

از دیگر پوشش‌های بیمه بدنه اضافی می توان به گزینه های زیر اشاره داشت:

  1. پوشش های اضافی مربوطه به نوسانات بازار
  2. پوشش های مربوط به هزینه ایاب و ذهاب
  3. پوشش های مربوط به خسارت کشیده شدن میخ بر روی خودرو
  4. پوشش های مربوط به حذف استهلاک
  5. پوشش های مربوط به خسارت های وارده در اثر کاهش ارزش خودرو

خساراتی که مشمول پوشش‌های بیمه بدنه نمی شوند

گزینه های متنوعی وجود دارند که در بین پوشش های اصلی و اضافی قرار نمی گیرند که به عنوان یک راننده بد نیست با آن ها آشنایی داشته باشید.

  1. آسیب در شرایطی که راننده گواهینامه نداشته باشد.
  2. آسیب دیدن زمانی که انفجارهای هسته ای رخ می دهد.
  3. وارد شدن هر گونه خسارت زمانی که از دست پلیس در حال فرار هستید.
  4. در صورتی که از عمد به خودروی خود آسیب وارد کنید نیز مشمول پوشش‌های بیمه بدنه نخواهید شد.
  5. اگر در خودرو خود بیش از حد توان بار سوار کرده باشید و هر گونه آسیبی نیز به آن وارد گردد، در آن صورت بیمه به شما تعلق نخواهد گرفت.

 

 

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.