| کد خبر: 231475 |

شاخص بورس صعودی شد

شاخص کل در بازار بورس امروز (سه‌شنبه، چهارم خردادماه) ۹ هزار و ۷۴۷ واحد رشد داشت که در نهایت این شاخص به رقم یک میلیون و ۱۰۵ هزار واحد رسید.

تین نیوز

شاخص کل در بازار بورس امروز (سه‌شنبه، چهارم خردادماه) ۹ هزار و ۷۴۷ واحد رشد داشت که در نهایت این شاخص به رقم یک میلیون و ۱۰۵ هزار واحد رسید.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، برپایه معاملات امروز بیش از پنج میلیارد و ۶۰۳ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۴۲ هزار و ۹۸۳  میلیارد ریال داد و ستد شد.

همچنین شاخص کل (هم‌وزن) با ۳۸۴ واحد کاهش به ۳۸۲ هزار و ۸۳۵ واحد و شاخص قیمت (هم‌وزن) با ۲۴۸ واحد افت به ۲۴۷ هزار و ۴۹۵ واحد رسید.

شاخص بازار اول هفت هزار و ۳۳۷ واحد و شاخص بازار دوم ۱۹ هزار و هشت واحد افزایش داشتند.

علاوه بر این در بین همه نمادها، نماد صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با دوهزار و ۴۴۰ واحد، ملی صنایع مس ایران (فملی) با دو هزار و ۵۰ واحد، پالایش نفت اصفهان (شپنا) با ۸۱۷ واحد، شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) با ۷۸۱ واحد، پالایش نفت بندرعباس (شبندر) با ۵۹۵ واحد، پتروشیمی نوری (نوری) با ۵۶۰ واحد، پالایش نفت تهران (شتران) با ۵۰۶ واحد، فولاد خوزستان (فخوز) با ۴۶۲ واحد، شرکت سرمایه گذاری غدیر (وغدیر) با ۴۵۰ واحد و معدنی و صنعتی چادرملو (کچاد) با ۴۴۴ واحد  تاثیر مثبت بر شاخص بورس داشتند.

در مقابل بانک پاسارگاد (وپاسار) با یک هزار و ۲۲۹ واحد، گروه مپنا (رمپنا) با ۴۷۰ واحد، شرکت سرمایه گذاری استان خوزستان (وسخوز) با ۲۱۲ واحد، بانک تجارت (وتجارت) با ۱۷۹ واحد، بانک ملت (وبملت) با ۱۲۹ واحد، سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی (وصندوق) با ۱۰۱ واحد، سایپا آذین (خاذین) با ۸۸ واحد و باما (کاما) با ۸۲ واحد تاثیر منفی را بر شاخص بورس داشتند.

بر پایه این گزارش، امروز نماد بانک ملت (وبملت)، فرآوری معدنی اپال کانی پارس (اپال)، گروه دارویی برکت (برکت)، پالایش نفت اصفهان (شپنا)، توسعه و عمران امید (ثامید)، ملی صنایع مس ایران (فملی) و گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو (خگستر) در گروه نمادهای پُرتراکنش قرار داشتند.

گروه بانک ها هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه یک میلیارد و ۱۷۶ میلیون برگه سهم به ارزش پنج هزار و ۱۱۴ میلیارد ریال دادوستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

امروز شاخص فرابورس نیز بیش از ۷۶ واحد افزایش داشت و بر روی کانال ۱۷ هزار و ۵۵۲ واحد ثابت ماند.

همچنین در این بازار دو میلیارد و ۴۵۱ هزار برگه سهم به ارزش ۳۶ هزار و ۳۶۴ میلیارد ریال دادوستد شد.

امروز نماد هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو)، پلیمر آریاساسول (آریا)، فولاد هرمزگان جنوب (هرمز)، پتروشیمی زاگرس (زاگرس)، سهامی ذوب‌آهن اصفهان (ذوب)، پتروشیمی تندگویان (شگویا)، توسعه مولد نیروگاهی جهرم (بجهرم)، تولیدات پتروشیمی قائد بصیر (شبصیر)، گروه توسعه مالی مهر آیندگان (ومهان) تاثیر مثبت بر شاخص این بازار داشتند.

در مقابل بیمه پاسارگاد (بپاس)، سنگ آهن گهرزمین (کگهر)، توسعه مسیر برق گیلان (بگیلان)، بیمه اتکایی ایرانیان (اتکای)، بیمه سامان (بساما)، کشتیرانی دریای خزر (حخزر)، پالایش نفت شیراز (شراز)، صنایع ماشین های اداری ایران (مادیرا) و مجتمع صنایع لاستیک یزد (پیزد) تاثیر منفی بر شاخص فرابورس داشتند.​

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.