| کد خبر: 231436 |

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان:

کشت محصولات برنج و هندوانه در لرستان ممنوع شد

از کشت محصولات پر آب برنج و هندوانه و همچنین کاشت محصولات در بستر رودخانه، نصب و استفاده از موتور تلمبه غیر مجاز خودداری کنند.

تین نیوز

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان تاکید کرد: کشت محصولات برنج و هندوانه در لرستان ممنوع است.

به گزارش تین نیوز به نقل از مهر، داریوش حسن نژاد امروز دوشنبه در گفت و گو با رسانه‌ها اظهار داشت: بر اساس اصل ۴۵ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و ماده یک قانون توزیع عادلانه آب، آب دریاها و آب‌های جاری در رودخانه‌ها، انهار طبیعی، دره‌ها و هر مسیر طبیعی دیگر اعم از سطحی و زیرزمینی و… از مشترکات بوده و در اختیار حکومت اسلامی و طبق مصالح عامه از آنها استفاده می‌شود و مسئولیت حفظ، اجاره و نظارت بر بهره برداری از آنها به دولت و در استان‌ها بر عهده شرکت‌های آب منطقه‌ای است.

وی عنوان کرد: با توجه به مصوبات شورای حفاظت از منابع آب و خشکسالی‌های اخیر، بحران آب و کاهش آبدهی رودخانه‌های سطح استان در سال جاری و هماهنگی‌های لازم و تعامل کشاورزان با شرکت آب منطقه‌ای استان و ادارات منابع آب شهرستان‌های تابعه در مصرف بهینه آب، شایسته است که همه بهره برداران از منابع آب از طریق مختلف اعم از موتور تلمبه، ایستگاه پمپاژ و چاه، اراضی خود را مشروب کنند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان گفت: از کشت محصولات پر آب برنج و هندوانه و همچنین کاشت محصولات در بستر رودخانه، نصب و استفاده از موتور تلمبه غیر مجاز خودداری کنند.

حسن نژاد افزود: در صورت مشاهده هر گونه تخلف و به استناد مواد ۲۷، ۲۸ و ۴۵ قانون توزیع عادلانه آب، موضوع از طریق مراجع قضائی و انتظامی پیگیری خواهد شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری مهر

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.