| کد خبر: 231416 |

کرایه تاکسی و وانت بارها در قزوین ۳۰ درصد افزایش یافت

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری قزوین گفت: نرخ کرایه تاکسی‌های خطی و گردشی، آژانس‌ها و وانت‌بارها در تمام مسیرهای قزوین ۳۰ درصد افزایش یافت.

تین نیوز

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری قزوین گفت: نرخ کرایه تاکسی‌های خطی و گردشی، آژانس‌ها و وانت‌بارها در تمام مسیرهای قزوین ۳۰ درصد افزایش یافت.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، اسماعیل عرشیان روز دوشنبه با اعلام این خبر افزود: میزان افزایش قیمت نرخ کرایه تاکسی‌ها به صورت کاغذ در اختیار رانندگان جهت رویت مسافران ارایه شده  و تا یک هفته دیگر نیز برچسب‌های اصلی حاضر و در تاکسی‌ها نصب خواهد شد.

وی با بیان اینکه هر سال به طور متوسط بین ۲۰ تا ۳۰ درصد افزایش قیمت در نرخه کرایه تاکسی‌ها داریم، اظهار داشت:  امسال با توجه شیوع کرونا و کاهش میزان مسافران و درآمد تاکسیرانان ۵۰ درصد کاهش یافت.

عرشیان اضافه کرد: طبق بررسی‌های به عمل آمده، نرخ تورم قطعات یدکی خودرو و اقلام مرتبط با حوزه حمل و نقل بیش از ۶۰ درصد افزایش یافته است که بر همین اساس باید نرخ کرایه‌ها نیز همگام با نرخ تورم افزایش می‌یافت اما بنا به ملاحظاتی، پس از برگزاری جلسات متعدد کارشناسی در شورای اسلامی شهر، فرمانداری و استانداری قزوین، سرانجام افزایش ۳۰ درصدی نرخ کرایه مسافر و بار درون‌شهری به تصویب رسید که از اول خردادماه سال جاری اجرا شد.

این مسوول تصریح کرد: مسافران می‌توانند از چهار طریق شکایت و پیشنهادات خود را از طریق بازرسان واحد گشت مستقر در سطح شهر، واحد رسیدگی به شکایات سازمان، سامانه پیامکی ۳۰۰۰۷۱۳۳ و یا از طریق سامانه ارتباط مردمی (سامد) با شماره ۳۳۸۳۹ به صورت شبانه روزی اعلام کنند.

در حال حاضر سه هزار و ۶۵۰ دستگاه تاکسی با پنج هزار راننده به طور متوسط روزانه تا ۱۰۰ هزار مسافر را در سطح شهر جابه جا می‌کنند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.