| کد خبر: 231398 |

تکلیف سفر در تعطیلات نیمه خرداد

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تاکید کرد: سفر در تعطیلات نیمه خردادماه تابع تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا است.

تین نیوز

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تاکید کرد: سفر در تعطیلات نیمه خردادماه تابع تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا است.

به گزارش تین نیوز، علی‌اصغر مونسان درباره آخرین برنامه‌ریزی‌ها برای تعطیلات نیمه خردادماه، همزمان با رحلت امام خمینی (ره)، به ایسنا گفت: در ستاد ملی مقابله با کرونا مجموعه‌ای از دستگاه‌های دولتی حضور دارند که موضوع سفر در این تعطیلات در آن‌جا به بحث گذاشته خواهد شد. تلاش می‌شود بهترین تصمیم گرفته شود و حتما اولویت سلامت مردم است.  

مونسان در جریان بازدید از یک مرکز تزریق واکسن در غرب تهران، درباره برنامه ایران برای گردشگری واکسن، اظهار کرد: اگر واکسیناسیون در حجم بالایی انجام شود، علی‌القاعده بخش گردشگری می‌تواند با شدت بیشتری فعالیت خود را از سربگیرد. ما در حال حاضر سفر و اقامت‌ها را محدود کرده‌ایم، یقینا واکسیناسیون باعث می‌شود گردشگری دوباره رونق بگیرد. حجم بالایی از صنوف به گردشگری مرتبط هستند و کسب و کارشان راه می‌افتد.

او درباره جذب اتباع خارجی به‌ویژه از کشورهای همسایه برای واکسیناسیون در ایران، گفت: ان‌شاء‌الله با وجود واکسن داخلی که ظاهرا با تیراژ بالا تولید خواهد شد، در آینده نزدیک این ظرفیت وجود خواهد داشت تا واکسیناسیون را برای خارجی‌ها انجام دهیم که می‌تواند در گردشگری درمان که الان کم و بیش رایج است، موضوع جدیدی باشد و تلفیق درمان و گردشگری را به‌ویژه برای کشورهای منطقه، در کنار هم داشته باشیم.

عضو هیأت دولت درباره سرعت گرفتن واکسیناسیون در کشور، اظهار کرد: واکسیناسیون در شرایط سخت تحریم و محدودیت انتقال منابع مالی از خارج کشور درحال انجام است. دولت تمام تلاش و توان خود را برای مردم به کار گرفت. فکر نمی‌کنم جلسه‌ای در دولت بوده باشد که راجع به کرونا در آن صحبت نشده باشد، این صحبت‌ها علاوه‌بر جلسات ستاد کرونا بود. در همه جلساتِ دولت، رییس‌جمهور روی خرید واکسن تاکید می‌کردند که اتفاق افتاد و با سرعت خوبی هم پیش می‌رود و با واکسن داخلی که سه چهار مرکز تولید می‌کنند و مورد تایید وزارت بهداشت است، به گفته آقای نمکی، وزیر بهداشت تابستان خوبی خواهیم داشت. فکر می‌کنم در روزهای آینده واکسیناسیون سرعت بیشتری بگیرد، تولیدات داخل هم که برسد این سرعت خیلی بیشتر خواهد شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.