| کد خبر: 231387 |

دبیر ستاد انتخابات استان بوشهر:

صلاحیت ۹۶ درصد داوطلبان شوراهای روستایی و عشایری بوشهر تائید شد

مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری و دبیر ستاد انتخابات استان بوشهر گفت: صلاحیت ۹۶ درصد داوطلبان شوراهای روستایی و تیره‌های عشایری استان بوشهر تائید شد.

تین نیوز

 مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری و دبیر ستاد انتخابات استان بوشهر گفت: صلاحیت ۹۶ درصد داوطلبان شوراهای روستایی و تیره‌های عشایری استان بوشهر تائید شد.

خسرو دهقانی ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با پایان یافتن بررسی صلاحیت داوطلبان شوراهای اسلامی استان و تیره‌های عشایری در هیئت‌های نظارت بخش‌های استان بوشهر در مجموع در ۲۶ بخش استان، دوهزار و ۷۷۸ داوطلب معادل بیش از ۹۶ درصد ثبت‌نام‌کنندگان تأیید و صلاحیت ۱۰۳ داوطلب نیز رد شد.

دبیر ستاد انتخابات استان اضافه کرد: بیشترین رد صلاحیت‌ها در شهرستان دیلم رقم خورده است و با رد صلاحیت ۳۳ داوطلب در دو بخش این شهرستان تا این مرحله، سه روستا در حال حاضر از حد نصاب حد اقل داوطلب برای برگزاری انتخابات خارج شده است.

دهقانی با اشاره به زمان و نحوه اعتراض داوطلبان رد صلاحیت شده شوراهای روستایی و تیره‌های عشایری در هیئت‌های نظارت بخش‌ها نیز گفت: داوطلبان رد صلاحیت شده در هیئت‌های اجرایی و نظارت بخش از روز دوشنبه سوم خرداد به مدت چهار روز تا ششم خرداد می‌توانند به هیئت نظارت شهرستان مربوطه اعتراض کنند.

افزایش تعداد صندوق‌ها

وی در خصوص شعبه‌های اخذ رأی نیز یادآور شد: تعداد ۸۴۵ شعبه اخذ رأی در استان بوشهر توسط هیئت‌های اجرایی تعیین شده است که در مجموع هزار و ۷۸۴ صندوق برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا در این شعبه‌ها مستقر خواهد بود که نسبت به دوره قبل ۷۸ صندوق اضافه شده است.

دهقانی در همین خصوص اضافه کرد: از مجموع ۸۴۵ شعبه، تعداد ۴۳۵ شعبه ثابت شهری هستند که نسبت به دوره قبل ۵۸ شعبه به تعداد شعبه‌های ثابت شهری معادل ۱۵ درصد اضافه شده است.

دبیر ستاد انتخابات استان در خصوص نحوه برگزاری انتخابات الکترونیک نیز ابراز داشت: انتخابات شورای شهر بوشهر به همراه ۲۴ مرکز استان و کلان شهر به صورت تمام الکترونیک برگزار می‌شود که برای این منظور ۹۳ شعبه اخذ رأی در شهر بوشهر پیش بینی شده است.

پیش‌بینی امکانات انتخابات الکترونیک

وی افزود: تمامی امکانات و تجهیزات لازم برای برگزاری انتخابات الکترونیک از جمله صندوق‌های الکترونیک پیش‌بینی شده است و تمامی فرایندهای برگزاری انتخابات شوراهای اسلامی شهر بوشهر از جمله اخذ رأی و شمارش آرا به صورت تمام مکانیزه خواهد بود.

دهقانی در خصوص برگزاری انتخابات در سایر شعبه‌های شورای اسلامی و ریاست جمهوری نیز گفت: سایر شعبه‌های انتخابات نیز علاوه بر شعبه‌های شورای شهر بوشهر به دستگاه احراز هویت مجهز خواهند بود؛ ولی صدور تعرفه و شمارش تعرفه‌ها به صورت دستی صورت خواهد گرفت.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.