| کد خبر: 231369 |

حناچی از سخنگوی شورای شهر تهران تذکر گرفت

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران به برخی هماهنگی‌های نامتعارف بین اداره کل ماده ۱۰۰ و مناطق شهرداری به عنوان شاکی پرونده‌های این کمیسیون، تذکر داد و آن را موجب تضییع حقوق شهروندان دانست.

تین نیوز

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران به برخی هماهنگی‌های نامتعارف بین اداره کل ماده ۱۰۰ و مناطق شهرداری به عنوان شاکی پرونده‌های این کمیسیون، تذکر داد و آن را موجب تضییع حقوق شهروندان دانست.

به گزارش تین نیوز به نقل از خبرنگار مهر، علی اعطا، در جریان دویست و نود و ششمین جلسه شورای شهر، ضمن گرامیداشت روزهای دوم و سوم خرداد ماه، از این روزها به عنوان دو حماسه ماندگار بعد از انقلاب اسلامی یاد کرد.

وی ضمن ارائه تذکر خود به اداره کل اداری و اجرایی کمیسیون‌های ماده ۱۰۰ اظهار داشت: یکی از اشکالات قانونی و حقوقی که به ماده ۱۰۰ وارد است، این است که دبیرخانه این کمیسیون نزد شهرداری است و شهرداری نیز یکی از طرف‌های پرونده‌ها کمیسیون ماده ۱۰۰ و در جایگاه شاکی است.

اعطا عنوان کرد: این موضوع موجب می‌شود، علیرغم استقلال اعضای کمیسیون‌ها، گاهی تفاهم‌های غیرمتعارفی در جهت هدایت محتوا و فرایندها بین اداره کل ماده صد به عنوان دبیرخانه و مناطق شهرداری به عنوان شاکی صورت گیرد.

وی تاکید کرد: اگرچه اعضای کمیسیون‌ها مستقل اند و هر کمیسیون متشکل از سه عضو است (قاضی، نماینده وزارت کشور، عضو شورای شهر)؛ و با استقلال عمل می‌کنند و رای می‌دهند. اما بدنه کارشناسی، تنظیم شکایت، فرایندها و … در اختیار مجموعه دبیرخانه است. یعنی در اختیار شاکی است.

اعطا گفت: در چهار سال گذشته، اینجانب به نمایندگی از شورای شهر تهران عضو کمیسیون ماده ۱۰۰ بوده‌ام. به نظر من یکی از مشکلات کمیسیون‌های ماده ۱۰۰ احتمال تضییع حقوق شهروندان در برخی پرونده هاست.

پایان مهلت ارسال سند تحویل و تحول به شورای شهر

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران در ادامه یادآور شد: ۳۱ اردیبهشت ماه مهلت ارسال گزارش تحویل و تحول شهرداری تهران بود.

اعطا افزود: شهرداری تهران در پی مصوبه ۲۴ فروردین ماه به ارسال سند تحویل و تحول موظف شده است.

وی خطاب حناچی شهردار تهران عنوان کرد: ارسال این سند را به گونه‌ای پیش ببرند که به تاخیر نیفتد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.