| کد خبر: 231367 |

معاون اقتصادی وزیر کشور: کمبود کامیون داریم

معاون اموراقتصادی وزیر کشور با تأکید بر اینکه مشکلی در زمینه تأمین کالای اساسی در کشور نداریم، گفت: به طور تقریبی بیش از ۷۵ درصد از کالاهای اساسی کشور از طریق بندر امام وارد می‌شود.

تین نیوز

معاون اموراقتصادی وزیر کشور با تأکید بر اینکه مشکلی در زمینه تأمین کالای اساسی در کشور نداریم، گفت: به طور تقریبی بیش از ۷۵ درصد از کالاهای اساسی کشور از طریق بندر امام وارد می‌شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از مهر، بابک دین‌پرست صبح امروز یکشنبه در جمع خبرنگاران در بندر امام خمینی اظهار کرد: مشکلاتی در خصوص ترخیص کالاهای اساسی از بندر امام وجود دارد که در جلسه امروز جمع بندی آنها بررسی می‌شود و راهکارهای لازم نیز در این خصوص ارائه خواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه بندر امام به عنوان یکی از بنادر استراتژیک کشور محسوب می‌شود، افزود: به تقریبی ۷۵ تا ۸۰ درصد کالاهای اساسی و نهاده‌های دامی مورد نیاز کشور از طریق این بندر وارد می‌شوند.

معاون اقتصادی وزیر کشور با بیان اینکه بالغ‌بر سه میلیون و ۵۰۰ هزار تُن کالای اساسی در انبارهای بندر امام وجود دارد، تصریح کرد: با احتساب کالاهای روی کشتی‌های در حال تخلیه و در بندرگاه حجم این کالاها به چهار میلیون و ۴۰۰ هزار تُن می‌رسد.

دین‌پرست با اشاره به اینکه مشکلات اداری در بندر امام وجود دارد که مهم‌ترین آن تأمین کامیون برای حمل کالاهای اساسی است، تأکید کرد: کمبود کامیون مهم‌ترین مشکل مطرح شده است که ضمن مذاکره تلفنی با دو نفر از معاون وزیر راه مقرر شد که با صدور فراخوانی تا پایان هفته این مشکل را حل کنند.

وی عنوان کرد: با وجود مصوبات خوب هیئت دولت و همچنین تصمیمات ستاد تنظیم بازار کشور مبنی بر اینکه واردکنندگان بتوانند تا ۹۰ درصد کالاهای اساسی خود را با اخذ تعهدات از گمرک خارج کنند ولی جای تأسف است که ناهماهنگی میان دستگاه‌ها وجود دارد.

معاون اقتصادی وزیر کشور، به صدور ابلاغیه گمرک ایران به ناظر گمرکات استان خوزستان اشاره کرد و گفت: امروز در این زمینه هماهنگی‌ها انجام می‌شود تا استاندار خوزستان با جدیت کامل پیگیری لازم را انجام دهد و امید است که با تصمیم‌گیری‌های نهایی که امروز در جلسه استانی اخذ می‌شود، بتوان مشکلات موجود در این زمینه را رفع کنیم.

دین‌پرست با اشاره به اینکه چند عنوان از مشکلات مطرح شده باید در سطح ملی پیگیر شوند، بیان کرد: این مشکلات را در سطح ملی پیگیری می‌کنم و نسبت به رفع آنها امیدوار هستم؛ کالاهای ترخیصی نیز به زودی به شهرستان‌ها منتقل و مشکلات جزئی این بخش هرچه سریع‌تر رفع می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ۴۰ درصد از کالاهای اساسی توسط شرکت‌های دولتی واردات شده‌اند، تأکید کرد: در حال حاضر در خصوص کالاهای اساسی کمبودی وجود ندارد و دولت با وجود همه محدودیت‌های مالی که برای تأمین ارز مورد نیاز داشته ولی اعتبار مورد نیاز را تأمین کرده است؛ همچنین مشکلی در زمینه تأمین کالای اساسی در سطح کشور ندارد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.