| کد خبر: 231320 |

تسهیل دسترسی شهروندان در شمال و شمال غرب پایتخت به مترو

نایب رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه گفت:‌ همزمان با بهره برداری از ایستگاه های مرزداران در خط ۶ مترو سرفاصله حرکت قطارها در نیمه غربی این خط از ۳۵دقیقه به ۲۰ دقیقه کاهش یافت.

تین نیوز

نایب رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه گفت:‌ همزمان با بهره برداری از ایستگاه های مرزداران در خط ۶ مترو سرفاصله حرکت قطارها در نیمه غربی این خط از ۳۵دقیقه به ۲۰ دقیقه کاهش یافت.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، علی عبداله پور در این باره افزود: با افتتاح ایستگاه های اقدسیه از خط ۳ و مرزداران از خط ۶ تعداد ایستگاه های بهره برداری شده در شبکه خطوط متروی تهران و حومه به ۱۳۹ ایستگاه رسید.

وی تصریح کرد: با افتتاح ایستگاه های مرزداران در شمال غربی و اقدسیه در شمال پایتخت دسترسی شهروندان به شبکه حمل و نقل ریلی درون شهری تسهیل شد.

مهندس عبداله پور گفت: امیدواریم با تکمیل و بهره برداری کامل از ایستگاه‌های خط شش تا حدودی از دغدغه های حمل و نقلی شهروندان در این منطقه کاسته شود.

مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه گفت: مترو مسافران دائمی خود را دارد و این نکته قابل انکار نیست که تعداد واگن‌ها پاسخگوی نیاز متروی تهران نیست.

وی با اشاره اینکه کمبود ناوگان مترو با شیوع ویروس کرونا در کشور و ضرورت کاهش جمعیت و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، پررنگ‌تر شد، افزود: ایستگاه های جدید مترو افتتاح می شوند، بدون اینکه تعداد قطارها افزایش یابد؛ به همین دلیل در برخی ایستگاه‌های تازه‌ تأسیس، ساعت ورود قطار مترو به ایستگاه بیشتر است.

نایب رئیس هیات مدیره شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه خاطر نشان‌ کرد: در حال حاضر حدود یکهزار واگن کمبود داریم که اگر این تعداد واگن تأمین شود ظرفیت داریم سر فاصله‌ حرکت قطارها را در خطوط شش و هفت همانند خطوط دیگر کاهش دهیم.

، بر اساس گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه، عبدالله پور تصریح کرد: توسعه حمل و نقل ریلی درون شهری و استفاده بیشتر از آن یعنی کاهش مصرف سوخت و امکان بهره‌مندی مترو از منابع مالی پایدار چرا که هر مسافری که با مترو جابه‌جا می‌شود به معنای مصرف کمتر بنزین در سطح شهر است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.