| کد خبر: 231298 |

۲۵۰ میلیارد ریال برای راه منتهی به پایانه مرزی سرو اختصاص یافت

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی از اختصاص ۲۵۰ میلیارد ریال برای چهارخطه کردن راه منتهی به پایانه مرزی سرو خبر داد.

تین نیوز

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی از اختصاص ۲۵۰ میلیارد ریال برای چهارخطه کردن راه منتهی به پایانه مرزی سرو خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از مهر، آیدین رحمانی با بیان اینکه این طرح در حال مراحل پایانی است، افزود: برای به پایان رساندن این مسیر از ارومیه به سمت سرو، ۲۵۰ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده که امیدواریم به سرانجام برسد.

رحمانی ادامه داد: در کنار اقدامات عمرانی ساخت سالن مرز سرو، عملیات راهداری در جاده منتهی به مرز سرو نیز شامل نصب علائم لکه گیری، خط کشی و سایر اقدامات ایمنی نیز انجام می‌شود.

وی تاکید کرد: توسعه راه‌های اصلی، زیرساخت اصلی توسعه اقتصادی کشور به شمار می‌رود و می‌تواند با پایان آن و در اختیار قرار داشتن جاده‌های اصلی در خدمت اقتصاد کشور، نسبت به توسعه و ایجاد اشتغال پایدار کمک کند.

رحمانی، مرز رازی را یکی از قطب‌های مسافرت مرزی در آذربایجان غربی عنوان کرد و گفت: مسیر خوی – قطور – رازی برای ارائه خدمات بهتر در این مرز مهم در حال بهسازی و تبدیل شدن به مسیری مطمئن است که در قطعات مختلف، اقدامات عمرانی را در آن انجام می‌دهیم.

معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی با اشاره به اختصاص ۴۶۰ کیلومتر از کریدور شمال – جنوب به این استان از مرز بازرگان تا مسیرهای شریانی جنوب استان افزود: در این قالب، اتصال مرز بازرگان – سه راهی ایواوغلی این مسیر مهم کریدوری شده که عملیات اجرایی آن از انتهای محدوده منطقه آزاد تا ایواوغلی به سرعت انجام خواهد شد.

وی، همچنین به اتمام احداث ۴۰ کیلومتر راه اصلی در آذربایجان غربی اشاره کرد و گفت: ۷۳ کیلومتر راه اصلی نیز بهسازی شده و مورد بهره برداری قرار گرفته است.

آذربایجان غربی ۹۶۷ کیلومتر مرز دارد و پنج پایانه مرزی شامل سرو ارومیه، رازی خوی و بازرگان ماکو در مرز ترکیه، صنم بلاغی پلدشت در مرز نخجوان و تمرچین پیرانشهر در مرز عراق در این استان فعال است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.