| کد خبر: 231264 |

٧٠ درصد از کریدور بزرگراهی غرب کشور در آذربایجان‌غربی افتتاح شده است

با تلاش دولت تدبیر و امید، از ۵٣۶ کیلومتر کریدور بزرگراهی غرب کشور در استان، تاکنون ٣٧۴ کیلومتر با ٧٠ درصد پوشش افتتاح شده است.

تین نیوز

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: با تلاش دولت تدبیر و امید، از ۵٣۶ کیلومتر کریدور بزرگراهی غرب کشور در استان، تاکنون ٣٧۴ کیلومتر با ٧٠ درصد پوشش افتتاح شده است.

به گزارش تین نیوز، سیدمحسن حمزه‌ لو افزود: از این میزان ٢۴۴ کیلومتر با ۴۶ درصد پوشش به همت دولت تدبیر و امید بوده است.  

وی بیان کرد: تنها در ٢ سال آخر دولت تدبیر و امید ١٣۶ کیلومتر از کریدور بزرگراهی غرب کشور در آذربایجان‌غربی افتتاح شده است.  

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی اضافه کرد: کریدور بزرگراهی غرب کشور به طول یک‌ هزار و ۵٣٠ کیلومتر، مرز بازرگان را به بندر امام خمینی متصل می‌کند و ٣٠ درصد این شبکه حمل‌ و نقل جاده‌ای به طول ۵۴٠ کیلومتر در آذربایجان‌غربی احداث می‌شود.

سیدمحسن حمزه‌لو بیان کرد: با توجه به شرایط کنونی، توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل در پایانه‌های مرزی یکی از کارآمدترین راهکارهای برون رفت از چالش‌های اقتصادی به شمار می‌رود.  

حمزه لو تاکید کرد: وجود یک‌هزار کیلومتر مرز مشترک و همجواری آذربایجان‌غربی با سه کشور، این استان را به دروازه اصلی ارتباط ایران با اروپا تبدیل کرده و عمده حمل و نقل جاده‌ای کالا و مسافر کشور از طریق پایانه‌های مرزی استان یعنی یک چهارم پایانه‌های مرزی کشور انجام می‌شود.

کریدور بزرگراهی غرب کشور در جنوب آذربایجان‌غربی به طول ١٨٩ کیلومتر و شمال آذربایجان‌غربی به طول ۱۱۱ کیلومتر با سرعت اجرا می‌شود.  

پیش‌بینی‌می‌شود، سال آینده نیز شاخص توسعه راه‌های آذربایجان‌غربی جهش چشم‌گیری داشته باشد؛ آذربایجان‌غربی ۱۲ هزار کیلومتر راه دارد که از این میزان سه هزار و ۵۰۰ کیلومتر بزرگراه، جاده اصلی و فرعی است.​

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.