| کد خبر: 231257 |

هفت کیلومتر از باند دوم مبارکه - بروجن افتتاح شد

هفت کیلومتر از طرح باند دوم جاده " مبارکه - شهر مجلسی - بروجن" روز پنجشنبه با حضور محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در استان اصفهان بهره برداری شد.

تین نیوز

 هفت کیلومتر از طرح باند دوم جاده " مبارکه - شهر مجلسی - بروجن" روز پنجشنبه با حضور محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در استان اصفهان بهره برداری شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، این طرح با اعتبار هزینه شده ۲۱۰ میلیارد ریال و  ۷۳ هزار و ۵۰۰ مترمکعب خاکبرداری، ۹۵ هزار و ۲۰۰ مترمکعب خاکریزی، یکهزار و ۴۵۰ متر مکعب بتن، ۴۷ تن آرماتوربندی و هشت هزار و ۴۱۲ تن آسفالت گرم اجرا شد.

این جاده یکی از پر ترافیک‌ترین و سنگین‌ترین راه‌های اصلی بین استان اصفهان و چهارمحال و بختیاری و اتصال به استان‌های جنوبی کشور است به همین دلیل اجرای باند دوم به عنوان طرح جهش تولید و به‌منظور ارتقای سطح کیفی و حذف نقاط حادثه‌خیز و تصادفات رخ‌به‌رخ در دستور اداره‌ کل راه و شهرسازی اصفهان قرار گرفت.

طول کلی این محور در حوزه راه‌های استان اصفهان ۴۱ کیلومتر است که ۱۲ کیلومتر از آن در سال‌های گذشته به بهره‌برداری رسید؛ قطعه سوم این محور به طول ۲۲ کیلومتر مسیر مستقیم و ۶.۵ کیلومتر راه‌های جانبی و دسترسی در دست اجراست.

وزیر راه و شهرسازی در مراسم افتتاح این محور، گفت: امروز با رکورد جدیدی در حوزه راه و شهرسازی مواجه هستیم بطوری‌که هر سال یکهزار کیلومتر در این دولت به بزرگراه‌های کشور اضافه شد.

اسلامی با بیان اینکه در این دولت بطور میانگین روزانه چهار کیلومتر به بزرگراه‌های کشور اضافه شد، افزود: این کار ارزشمند سهم بزرگی در از میان برداشتن نقاط حادثه خیز و گره‌های ترافیکی دارد.

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه ما مشکل ردیف اعتباری نداریم، خاطرنشان کرد: سال ۹۶ اعتبارات این وزارتخانه حدود پنج هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان بود که با پیگیری‌ها، سازماندهی و اهتمام ویژه دولت در سال ۱۳۹۹ به ۱۲ هزار میلیارد تومان رسید و برای سال ۱۴۰۰ اعتبار بیش از ۱۷ هزار میلیارد تومان پایه‌گذاری شد.

وی تاکید کرد: نکته مهمتر آنکه همه طرح‌های سنواتی و تاریخی را از پیش رو برداشتیم و طرح هایی که ۲۰ تا ۳۰ سال طول کشیده بود مانند راه آهن و اتوبان ها را جمع کردیم.

اسلامی با اشاره به اینکه نسل جدیدی با استفاده از ظرفیت بازار سرمایه در حوزه راه و شهرسازی ایجاد شده است، افزود: در این ظرفیت منابع را از طریق بازار سرمایه و توجیه اقتصادی افزایش می‌دهیم تا با راندمان بالا حرکت کنیم.

در این مراسم همچنین عملیات روکش بتن غلتکی با حضور وزیر راه و شهرسازی آغاز شد.

شهرستان مبارکه با جمعیت حدود ۱۵۳ هزار نفر در ۴۵ کیلومتری جنوب غربی اصفهان واقع است.

در سفر وزیر راه و شهرسازی به استان اصفهان پنج طرح عمرانی به بهره‌برداری می‌رسد و عملیات اجرایی سه طرح دیگر با اعتبار سه هزار میلیارد ریال آغاز می‌شود.

استان اصفهان بیش از پنج میلیون و ۳۰۰ هزار نفر جمعیت در ۲۴ شهرستان دارد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.