| کد خبر: 231242 |

مشکل تملک اراضی ایستگاه راه‌آهن در شهرکرد به‌زودی حل می‌شود

استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به روند اجرایی پروژه زیرسازی راه‌آهن مبارکه- سفیددشت به شهرکرد، گفت: خوشبختانه پروژه پیشرفت فیزیکی بالایی دارد

تین نیوز

استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به روند اجرایی پروژه زیرسازی راه‌آهن مبارکه- سفیددشت به شهرکرد، گفت: خوشبختانه پروژه پیشرفت فیزیکی بالایی دارد، مشکل اصلی در بحث تملک اراضی در ایستگاه راه‌آهن در شهرکرد است که این مسئله با توافق صورت گرفته، برای تملک اراضی تحت تصرف سپاه در این محل حل خواهد شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، اقبال عباسی ۳۱ اردیبهشت‌ماه در جلسه ستاد اقتصادمقاومتی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه ۱۶ طرح اقتصاد مقاومتی جهت اجرا در استان پیشنهاد داده شد، اظهار کرد: از این تعداد ۱۱ طرح از پیشرفت فیزیکی بسیار خوبی برخوردار هستند و عموما پیشرفت فیزیکی این طرح‌ها بالای ۷۵ درصد است، پنج طرح از جمله دهکده فرش پیشرفت فیزیکی مطلوبی ندارد، اگر مدیری توان اجرایی یک طرح را ندارد، نباید آن را  به‌عنوان طرح  اقتصاد مقاومتی پیشنهاد بدهد.

استاندار چهارمحال و بختیاری افزود: بهانه‌ای برای کم‌کاری مدیر پذیرفته نیست، سازمان جهادکشاورزی، میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری  و سازمان صنعت، معدن و تجارت در بحث عمل به تعهدات خود در طرح‌های اقتصاد مقاومتی دچار ضعف بوده‌اند  و این موضوع از طریق نامه‌نگاری به وزارتخانه مربوطه اعلام خواهد شد.

وی تاکید کرد: برای حل مشکلات پروژه‌هایی از جمله دهکده فرش، احداث و راه‌اندازی خط دو کشتارگاه‌های طیور، تامین و انتقال آب و توسعه باغات در اراضی شیب‌دار، تامین آب شرب روستایی و زیرساخت‌های مناطق گردشگری(خط کوهرنگ، سامان و چغاخور) جلسه‌ای با قید فوریت برگزار شود.

عباسی در خصوص روند اجرای پروژه‌های جهش تولید در چهارمحال و بختیاری، توضیح داد: ۴۶ پروژه جهش تولید در سال ۹۹ در چهارمحال و بختیاری تعریف شد، برای اجرای این پروژه‌ها بالای ۸۰ میلیارد تومان اعتبار از محل اعتبارات دولتی تخصیص پیدا کرده است و مدیران دستگاه‌ اجرایی تا پایان تیرماه فرصت دارند؛ این اعتبارات را جذب کنند.

استاندار چهارمحال و بختیاری ادامه داد: اگر دستگاه اجرایی توان جذب این اعتبار را تا پایان تیرماه ندارد، باید این اعتبار به سایر پروژه‌ها اختصاص داده شود.

وی در ادامه با اشاره به روند اجرایی پروژه زیرسازی راه‌آهن مبارکه- سفیددشت به شهرکرد، خاطرنشان کرد: خوشبختانه عملیات اجرایی در چند قطعه در حال انجام است و پیشرفت فیزیکی بالایی نیز دارد، اما مشکل اصلی در بحث تملک اراضی در ایستگاه راه‌آهن در شهرکرد است.

عباسی افزود: قطعه زمین پیشنهادی اکنون در تصرف سپاه قرار دارد، همچنین اداره‌کل راه و شهرسازی نیز مدعی است که این قطعه زمین در تملک این اداره بوده، بنابراین نامه‌نگاری لازم با وزارت راه و شهرسازی برای تعیین تکلیف این قطعه زمین صورت گرفت، اما می‌توان قبل از اعلام پاسخنامه و برای تسریع در روند کار با در نظر گرفتن تمامی حق و حقوقات سپاه، این قطعه زمین را برای اجرای عملیات عمرانی طی صورت‌ جلسه‌ای به پیمانکار واگذار کرد تا پروژه تعطیل نشود.

استاندار چهارمحال و بختیاری بیان کرد: بحث راه‌های استان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، چند پروژه عمرانی در حوزه راه‌سازی به‌علت قرار گرفتن در حریم لوله‌های انتقال گاز با مشکل مواجه شده بودند، مقرر شد این اختلافات با تامین امنیت لوله‌های انتقال حل شود، به‌نظر می‌رسد این موضوع لاینحل نیست و پروژه‌ها روند خود را طی خواهند کرد.

وی در پایان گفت: ۱۸ پروژه اقتصاد مقاومتی نیز برای برای سال ۱۴۰۰ تعریف شده است، برای اجرای این پروژه‌ها نیز تاکنون نزدیک به ۸۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است و می‌توان عملیات اجرایی آن‌ها را نیز آغاز کرد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.