| کد خبر: 23123 |

تبدیل ایستگاه های تاکسی به پایانه در استان همدان

تین نیوز |   عباس صوفی در کمیسیون خدمات شهری، حمل و نقل، ترافیک و محیط زیست شورای اسلامی شهر همدان با بیان اینکه راه اندازی پایانه های تاکسی گامی برای استانداردسازی حمل و نقل شهری است، اظهار داشت: با توجه به اینکه مردم بر بی نظمی موجود در ترافیک شهری اذعان دارند تمام تلاش ما بر این بود که با راه اندازی پایانه ها در حمل و نقل، نظم ایجاد کنیم.

به گزار تین نیوز از معاونت حمل و نقل و ترافيک شهرداری  همدان وی در ادامه یادآور شد: در این زمینه بازرسی هایی به صورت منظم انجام و در رابطه با راهکارهایی که در شورای شهر در این زمینه مطرح می شود، برنامه ریزی صورت می گیرد.

صوفی با بیان اینکه جهت راه اندازی پایانه ها باید اعتباراتی در نظر گرفته شود، خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات ما در احداث پایانه، تملک زمین است که نیاز به اعتبار دارد.

وی با بیان اینکه استفاده از اتوبوس هایی با سوخت گازوئیل، همدان را در آینده به یکی از شهرهای آلوده تبدیل خواهد کرد، اظهار داشت: جهت جلوگیری از آلودگی هوا باید استفاده از اتوبوس های برقی را دستور کار خود قرار دهیم.

ساماندهی یک هزار تاکسی سرویس مدارس در همدان
مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی همدان نیز گفت: در سال جاری یک هزار و 9 دستگاه تاکسی جهت خدمات رسانی در حوزه سرویس مدارس ساماندهی شدند که تا کنون از این تعداد، 500 تاکسی برچسب سرویس دارند.
محود حضرتی افزود: پیش بینی ما این است که تعداد سرویس ها به یک هزار و 500 دستگاه افزایش پیدا کند اما با توجه به اعلام نیاز مدارس، به یک هزار و 500 دستگاه نیاز داریم.
وی با اشاره به ابلاغ مصوبه پرداخت حق السهم تصادف توسط مدیران مدارس، یادآور شد: 30 درصد از خسارت تصادف سرویس مدارسی که ساماندهی نشده اند توسط مدیران مدارس پرداخت می شود.
حضرتی با بیان اینکه تنها 161 نفر از رانندگان تاکسی در همدان تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی نیستند، خاطرنشان کرد: این رانندگان از شش تا 25 سال سابقه فعالیت دارند که پرونده 37 نفر از آنها به سازمان تأمین اجتماعی ارسال شده است.

نصب100 سابیان اتوبوس‌رانی در همدان
مدیر عامل سازمان اتوبوسرانی همدان نیز در این کمیسیون با بیان اینکه تا پایان سال جاری 100 سایبان اتوبوس رانی در همدان راه اندازی خواهد شد، گفت: 50 سایبان تا دو ماه آینده و دیگر سایبان ها نیز تا پیان امسال نصب خواهد شد که از این تعادا 10 سابیان VIP خواهد بود.
عباس مرادی با اشاره به افزایش 30 درصدی حجم مسافران درون شهری همزمان با بازگشایی مدارس، اظهار داشت: با توجه به این موضوع 23 اتوبوس در همدان بازسازی و احیا شدند و در حال حاضر201 دستگاه اتوبوس در ناوگان اتوبوس رانی مشغول به فعالیت هستند.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.