| کد خبر: 231213 |

اختصاص سوخت تشویقی برای ناوگان هایی که پروانه فعالیت اخذ کرده اند

مدیرعامل سازمان حمل و نقل بار درون شهری شهرداری مشهد گفت: برای ناوگان حمل و نقل سوخت تشویقی لحاظ شده ‌که مبلغ آن بین ۲۵۰ تا ۶۰۰ هزار تومان به صورت ماهانه است. اگر فردی این پروانه را نداشته باشد مشمول سوخت تشویقی نخواهد شد.

تین نیوز

 مدیرعامل سازمان حمل و نقل بار درون شهری شهرداری مشهد گفت: برای ناوگان حمل و نقل سوخت تشویقی لحاظ شده ‌که مبلغ آن بین ۲۵۰ تا ۶۰۰ هزار تومان به صورت ماهانه است. اگر فردی این پروانه را نداشته باشد مشمول سوخت تشویقی نخواهد شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، علی باخرد در گفت و گو ویژه با برنامه تلوزیونی اشاره، اظهار کرد: سازمان مدیریت و نظارت بر حمل و نقل بار درون شهری شهرداری مشهد به عنوان اولین سازمان تخصصی در این خصوص در کشور در سال ۹۰ تشکیل شده است.

وی ادامه داد: نظارت بر حوزه عملکردی ناوگان حمل و نقل اعم از سبک، نیمه سنگین و سنگین رسالت مهم این سازمان بوده است. هر باری که در سطح شهر مشهد حمل و نقلی بر آن صورت می گیرد، باید تحت مدیریت این سازمان انجام شود.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل بار درون شهری شهرداری مشهد در پاسخ به اینکه چرا رانندگان ناوگان بار درون شهری باید پروانه کاربری اشتغال اخذ کنند، عنوان کرد: عمده علت آن دلیل قانونی است و بر اساس ماده ۹ قانون توسعه حمل و نقل بار و مدیریت سوخت کشور در سال ۸۶ و بر اساس ماده ۳۲ قانون رسیدگی به تخلفات راهنمایی و رانندگی ناوگان، سازمان ما به عنوان سازمان متولی موظف است بر اساس این قوانین ساماندهی و نظارت بر ناوگان ها را بر عهده بگیرد.

باخرد تاکید کرد: بر اساس این امر نیز دستورالعملی را تحت عنوان بالادستی داریم که از سوی وزارت کشور ابلاغ شده است و همه شهرداری های کشور وظیفه دارند که این دستورالعمل را اجرا کنند و ناوگان های حمل و نقل نسبت به اخذ پروانه اشتغال خود اقدام نمایند. ما برای ناوگان و راننده آن نیز دو پروانه (فعالیت خود ناوگان و پروانه اشتغال برای راننده) صادر می کنیم.

وی ادامه داد: ناوگان های ما به دسته سبک زیر ۳.۵ تن (مانند وانت و نیسان) نیمه سنگین از ۳.۵ تا ۶ تن (مانند وانت بار و خاور) و سنگین با وزن بالاتر از ۶ تن تقسیم می شوند.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل بار درون شهری شهرداری مشهد بیان کرد: در سطح مشهد حدود ۸۰ هزار واحد ناوگان وجود دارد که حدود ۴۳ هزار واحد این مجوز را اخذ کردند.

باخرد افزود: اخذ این پروانه مانند پروانه کسبی است که به یک واحد صنفی داده می شود و مردم با وجود این پروانه می توانند به فرد برای جابه جایی بار خود اعتماد کنند.

وی در پاسخ به اینکه چرا رانندگان باید پروانه داشته باشند، اضافه کرد: برای ناوگان حمل و نقل سوخت تشویقی لحاظ شده ‌که مبلغ آن بین ۲۵۰ تا ۶۰۰ هزار تومان به صورت ماهانه است. اگر فردی این پروانه را نداشته باشد مشمول سوخت تشویقی نخواهد شد.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل بار درون شهری شهرداری مشهد خاطرنشان کرد: سازمان ما تا اول خرداد ماه فرصت آن را داده تا سایر ناوگان هوایی که تاکنون نسبت به اخذ پروانه خود اقدامی انجام نداده اند، پروانه خود را اخذ کنند. گفتنی است که هزینه حق پروانه برای دو سال حدود ۴۰۰ هزار تومان تا یک میلیون تومان است. این پروانه می تواند به دلیل برخی از تخلفات غیرقابل اغماض لغو شود.

باخرد اظهار کرد: آسیب زدن به کالایی که در اختیار یک ناوگان قرار می گیرد و بحثی تحت عنوان سرقت بار از جمله مواردی است که سبب ابطال پروانه خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: اگر بر ما اثبات شود که فردی از ناوگان خود به عنوان یک وسیله شخصی نه به عنوان یک وسیله نقلیه باری استفاده می کند، با دوربین های خود رصد خواهیم کرد و تردد آن را ثبت خواهد شد.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل بار درون شهری شهرداری مشهد در خصوص اعمال محدودیت زمانی و مکانی در سطح شهر برای جابه جایی بار، عنوان کرد: مشهد به عنوان یک کلانشهر در مسیر ترانزیت شرق کشور قرار دارد و از سوی دیگر زائرین زیادی به این شهر سفر می کنند و مناطق اطراف حرم ترددی زیادی در آن شکل می گیرد، از این رو آلودگی های محیط زیستی که ناوگان های حمل و نقل ایجاد می کند حدود ۶۷ درصد ذرات معلق است که باعث آلودگی هوا می شود. بر همین اساس محدودیت های ترافیکی در مناطق پر جمعیت شهر اعمال می شود.

باخرد ادامه داد: در سال ۹۸ ما طرحی را به شورای همتا پیشنهاد دادیم و مشهد را به سه قسمت منطقه قرمز، زرد و سبز تقسیم کردیم؛ این امر بدین معنا است که مناطقی که در اطراف حرم مطهر و احمدآباد وجود دارد منطقه قرمز تلقی می شوند و فردی که می خواهد در این منطقه تردد کند باید مجوز اخذ کند.

وی با اشاره به دیگر خدماتی که به رانندگان ناوگان حمل و نقل ارائه شده است، تصریح کرد: در سال گذشته نزدیک به 14 هزار بسته معیشتی بین رانندگان ناوگان های خود توزیع کردیم که قیمت هر بسته حدود 600 هزار تومان بود.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل بار درون شهری شهرداری مشهد ادامه داد: علاوه بر این نیز یکسری خدمات درمانی نیز براساس مصوبات شورای اسلامی شهر مشهد برای رانندگان ناوگان حمل و نقل بار درون شهری در نظر گرفته ایم که مبلغ آن تا سقف 250 هزار تومان بوده است.

باخرد در خصوص اعمال قانون بیرون زدگی بار از ناوگان، بیان کرد: قانون راهنمایی و رانندگی که ما هم مجری آن هستیم برای بیرون زدگی بار از جلو و یا محور عقب عددی را مشخص کرده است. بار آهن یک کامیون از محور عقب حداکثر 3 متر است. در خصوص ماشین های سبک که بیرون زدگی بار هیچ معنایی ندارد.

وی تاکید کرد: هزینه جابجایی بار با صاحب بار خواهد بود، جان مردم را نمی توان با مبلغ 100 هزار تومان کمتر به خطر بیندازیم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.