| کد خبر: 231166 |

◄ زمان اجرای افزایش 30 درصدی نرخ بلیت بخش مسافری جاده ای؛ اول خرداد

به دنبال تصویب دستورالعمل نحوه تعیین نرخ بلیت حمل‌ و نقل عمومی مسافر جاده‌ای، نرخ بلیت در حمل و نقل جاده ای مسافری 30 درصد افزایش یافت.

تین نیوز

به دنبال تصویب دستورالعمل نحوه تعیین نرخ بلیت حمل‌ و نقل عمومی مسافر جاده‌ای، نرخ بلیت در حمل و نقل جاده ای مسافری 30 درصد افزایش یافت.

به گزارش تین نیوز، داریوش باقرجوان در توضیح این موضوع به خبرنگار ما گفت:  نرخ بلیت جابجایی مسافر جاده ای از اول خرداد ماه ۱۴۰۰ به میزان ۳۰ درصد افزایش می یابد.

بیشتر بخوانید:

نحوه تعیین کرایه حمل مسافر جاده ای مشخص شد/ اعلام نرخ؛ به زودی

این گزارش حاکی است بر این اساس مقرر شده است:

- نرخ جدید توسط کانون ها و اتحادیه های ذیربط در سطح کشور ابلاغ گردد.

- نرخ بلیت، شرایط فروش و استرداد بلیت و اطلاع رسانی آن از طریق وب سایت کانون ها و اتحادیه های ذیربط و همچنین در محل فعالیت درج شود.

- اعمال نظارت در خصوص اطمینان از فروش بلیت با رعایت نرخ های مربوطه، توسط ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان ها و دفاتر نمایندگی سازمان و کانون ها و اتحادیه های ذیربط صورت پذیرد.

- ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان ها در جهت اعمال نظارت بر فعالیت های شرکت های حمل و نقل مسافر و رسیدگی به شکایات مردمی در صورت مشاهده تخلف از مفاد و مقررات دستوارالعمل ذکر شده بر اساس آیین نامه های اجرایی تبصره ۱ ماده ۳۱ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی به تخلفات رسیدگی نمایند.

پیش از این حمید حسین زاده  دبیر کانون سراسری انجمن‌های صنفی رانندگان سواری کرایه کشور در این مورد به تین نیوز گفته بود: خوشبختانه اخیرا سازمان راهداری کشور با در نظر گرفتن تمام جوانب کار و انجام  کارشناسی دقیق و با در نطر گرفتن نظرات تشکل های صنفی مربوطه اقدام به تدوین و صدور دستورالعمل مشخصی در خصوص نرخ گذاری کرایه حمل ونقل مسافر نمود که براساس آن من بعد هرگونه تعدیل نرخ کرایه توسط اتحادیه ها و کانون ها بر مبنای میزان نرخ تورم حمل و نقلی که توسط سازمان آمار و یا بانک مرکزی اعلام می شود صورت گرفته و با تایید سازمان راهداری ابلاغ و اجرایی شود.

وی عنوان کرده بود: بر این اساس، تا زمانی که میزان افزایش نرخ از میزان تورم اعلامی بالاتر نباشد هیچ مرجع و سازمانی در این خصوص  دخالت نخواهد کرد ولی اگر میزان تقاضای افزایش نرخ  بالاتر از مقدار تورم اعلامی باشد نیاز است که مورد بررسی و تایید سازمان حمایت از مصرف کننده برسد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.