| کد خبر: 231159 |

رئیس کمیسیون عمران مجلس

سالانه ۱۷ هزار نفر در جاده‌ها بر اثر تصادف جان خود را از دست می‌دهند

رئیس کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه تخصیص اعتبار به پروژه‌های عمرانی نا عادلانه و بر اساس رایزنی و لابی است گفت: فاینانس داخلی و نقدینگی مردم به سمت پروژه‌های عمرانی هدایت شود.

تین نیوز

رئیس کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه تخصیص اعتبار به پروژه‌های عمرانی نا عادلانه و بر اساس رایزنی و لابی است گفت: فاینانس داخلی و نقدینگی مردم به سمت پروژه‌های عمرانی هدایت شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از خانه ملت، محمدرضا رضایی کوچی در تشریح نشست کمیسیون عمران با وزیر راه و شهرسازی در جمع خبرنگاران گفت: عمده سوالات امروز از وزیر راه و شهرسازی در خصوص راه‌های اصلی و راه‌های روستایی بود و نمایندگان در این رابطه گلایه‌های بسیاری داشتند.

وی با بیان اینکه سالانه ۱۷ هزار نفر در جاده‌ها بر اثر تصادف فوت شده و ۳ برابر این تعداد در اثر حادثه دچار معلولیت می‌شوند، افزود: آمار تلفات جاده‌ای بسیار زیاد بوده و خسارت سنگینی به مردم کشور تحمیل کرده است.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی افزود: علی رغم اینکه در قانون بودجه اعتباری را در برای جاده‌ها پیش بینی می‌کنیم اما تخصیص اعتبارات به پروژه‌ها بر عهده سازمان برنامه بوده که اغلب بر اساس اولویت انجام نمی‌شود. برخی اعتبارات باید در فصل مشخصی تخصیص پیدا کنند که تأخیر در پرداخت آن موجب توقف پروژه می‌شود. از طرفی برخی پروژه‌ها در اولویت دوم و سوم وزارت راه هستند اما نحوه پرداخت اعتبارات آن شرایط بهتری را دارد.

رضایی با تاکید بر اینکه در تخصیص اعتبارات پروژه‌های عمرانی عدالت اجرا نمی‌شود، اضافه کرد: تخصیص اعتبارات بر اساس ارتباطات، رایزنی‌ها و چانه زنی صورت می‌گیرد. وزیر راه و شهرسازی نیز در این خصوص سلب مسئولیت کرده و مدعی است اختیاری ندارد. این موضوع موجب شده در مجلس بیشترین سوالات را از وزارت راه و شهرسازی داشته باشیم.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ماده ۵۶ قانون الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت مربوط به فاینانس داخلی از طریق بانک‌ها در بودجه ۱۴۰۰ به خوبی در حال اجرا است، گفت: هنگامی که بانک‌ها بر اساس معرفی سازمان برنامه و بودجه برای پروژه حاضر می‌شوند، اعتباری برای کمک به پروژه‌ای در نظر گرفته می‌شود.

نماینده مردم جهرم در مجلس خاطر نشان کرد: پروژه مطرح شده در جلسه امروز عمدتاً، جز اولویت‌های کشور بودند اما متأسفانه هم تخصیص‌ها ناچیز بوده و هر اعتباری که در بودجه پیش بینی شده کم بوده است. به عنوان مثال اگر برای پروژه‌ای ۳۰۰ میلیارد تومان نیاز است، ۱۸ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است مگر اینکه به سمت فاینانس و استفاده از بخش خصوص حرکت کنیم که در جلسه امروز هم به همین موضوع یعنی هدایت نقدینگی مردم و سرمایه بانک‌ها را به سمت پروژه‌های عمرانی تاکید شد و وزارت راه نیز قول داد برای این مهم تلاش بیشتری داشته باشد.

رضایی، با بیان اینکه استان سیستان و بلوچستان که مشکلات زیادی در حوزه راه اصلی و روستایی داشته که نسبت به سرانه کشور عددی پایین‌تری است ادامه داد: وزیر قول داد در زمینه فاینانس داخلی و کمک بانک‌ها تلاش بیشتری داشته باشد، تا شرایط بهتری برای راه‌های استان سیستان بلوچستان را شاهد باشیم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • راننده 0 0

    چند نکته مهم است اول جاده خراب خیلی وقت ها براینکه درچاله ودست انداز جاده قرار نگیری خود به خود انحراف پیدا شده وباعث تصادف دوم جاده دو طرفه وباریک ازهمه مهتر راننده گان مسن که بخاطر بیمه مجبور به کارباکامیون واتوبوس که کنترل برای آنها سخت است همه جادنیا راننده گان بابیست سابقه بازنشته شده وافراد جوان سرکار می آیند ولی درایران سی سال بعد هم وانت نیسانها که افراد بازنشته هستند وبار خاور رازده وآشنا به پیچ وخم جاده نیستند وکنترل از طرف پلیس روی آنها وجود ندارد پس جان انسانها برای آقایان که درحوزه ها فعالیت دارند زیا د مهم نیست واگرنه باکنترل وچاره اندیشی خیلی ازاینها قابل حل است فقط اراده لازم است