| کد خبر: 231153 |

تدوین سند «تحول آموزش در راه آهن» با مشارکت دانشگاه‌ شهید بهشتی

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: سند تحول آموزش در راه آهن با مشارکت دانشگاه شهید بهشتی در حال تدوین است و در آن سند، توجه به حل مسئله و کاربردی کردن آموزش و پژوهش مورد توجه ویژه قرار گرفته است.

تین نیوز

هفتمین کنفرانس بین المللی پیشرفت های اخیر در مهندسی راه آهن با حضور مدیرعامل راه آهن و وزیر راه و شهرسازی، در دانشگاه علم و صنعت آغاز به کار کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از فارس، در این مراسم سعید رسولی، مدیرعامل راه آهن اظهار داشت: با حمایت های مقام معظم رهبری، ریل گذاری خوبی را در توسعه صنعت ریلی شاهد هستیم و پیشرفت های علمی و تکنولوژیک ریلی طبق سند چشم انداز با همت بلند دانشجویان و اساتید کشور به نقطه مطلوبی رسیده است.

معاون وزیر راه وشهرسازی تاکید کرد: با تکیه بر توان متخصصان و تولید کنندگان داخلی می توانیم در توسعه کمی و کیفی ریلی کشور گام های مهمی برداریم.

وی بیان کرد: دانشکده راه آهن با تقاضای راه آهن ایجاد شده و تاکنون فارغ التحصیلان زیادی را تربیت کرده و دارای ظرفیت های علمی بالایی است.

رسولی ادامه داد: ارتباط صنعت با دانشگاه می تواند گره ها و مسایل ما را بگشاید، استفاده حداکثری از ظرفیت های موجود و در کنار آن فعالیت های مرکز جهادی پیشرفت و کارگروه های آن که اساتید دانشکده راه آهن در آن حضور دارند، محلی برای تلاقی نخبگی، صنعت و کارشناسان برای حل مسائل اولویت دار شده است.

وی افزود: سند تحول آموزش در راه آهن با مشارکت دانشگاه شهید بهشتی در حال تدوین است و در آن سند، توجه به حل مسئله و کاربردی کردن آموزش و پژوهش مورد توجه ویژه قرار گرفته است.

معاون وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: امروز درباره 6 مسئله بسیار مهم در حال همکاری با دانشگاه علم و صنعت هستیم که با همکاری دانشگاه و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در حوزه قطار پر سرعت، هوشمندسازی دستیار لکوموتیوران، پوشش تراورس و موضوع نت هوشمند لکوموتیو ها فعال هستیم.

مدیرعامل راه آهن افزود: 30 درصد از قرارداد های پژوهشی راه آهن با دانشگاه علم و صنعت منعقد شده است که انتظار داریم با توجه به سابقه درخشان این نسبت بسیار افزایش یابد.

رسولی ضمن تقدیر و تشکر از خانواده راه آهن به خصوص دانشگاه علم و صنعت و دانشکده راه آهن گفت: دستاوردهای کنفرانس سال گذشته را به کار می بریم و آمادگی داریم تا از دستاورد ها و مقالاتی که در این کنفرانس ارایه می شود استفاده کنیم و امیدواریم این امر موجب پیشرفت و توسعه هر چه بیشتر صنعت ریلی بشود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.