| کد خبر: 231139 |

تحویل ۲۵ میلیون دوز واکسن تا شهریور امسال

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) از تحویل ۲۵ میلیون دوز واکسن تا شهریور امسال خبر داد.

تین نیوز

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) از تحویل ۲۵ میلیون دوز واکسن تا شهریور امسال خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از  صدا و سیما؛ آقای محمد مخبر در حاشیه مراسم شکرانه ایجاد ۲۲۰ هزار شغل برکت در سال جهش تولید در جمع خبرنگاران با بیان اینکه واکسن" کوو ایران برکت "به تولید انبوه رسیده است افزود: هفته گذشته ۳۰۰ هزار دوز واکسن آماده شده است.

وی آماده سازی یک میلیون دوز واکسن تا پایان اردیبهشت را مورد اشاره قرار داد و گفت: در خرداد ماه این عدد به ۳ تا ۳/۵ میلیون دوز خواهد رسید.

مخبر با بیان اینکه در تیرماه امسال ۱۲ میلیون دوز واکسن تولید و تحویل خواهد شد افزود: در مرداد نیز ۲۰ میلیون دوز را تحویل خواهیم داد و در شهریور به ۲۵ میلیون دوز خواهیم رسید.

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) تصریح کرد: تا پایان شهریور ماه در کشور دغدغه‌ای به نام واکسن نخواهیم داشت.

مخبر در خصوص مرحله سوم تولید واکسن گفت: مرحله سوم تولید واکسن از اوایل این هفته آغاز شده و باید در این مرحله به ۲۰ هزار نفر واکسن تزریق شود.

وی با بیان اینکه در طول دو هفته این تزریق انجام خواهد شد گفت: پس از این مرحله، دوز دوم باید ۲۸ روز بعد تزریق شود و با جمع بندی که روی نتایج صورت می‌گیرد اجازه واکسیناسیون عمومی صادر خواهد شد.

تحویل ۲۵ میلیون دوز واکسن تا شهریور امسال

مخبر اضافه کرد: با توجه به نتایجی که در مرحله دوم اتفاق افتاد و نتایج خوبی که در اواسط مرحله سوم به دست خواهیم آورد، شاید بتوانیم مجوز واکسیناسیون عمومی را زودتر بگیریم.

مخبر با بیان اینکه مشکل ما تولید انبوه نیست افزود: مشکل صدور مجوز است که بتوانیم واکسیناسیون عمومی را انجام دهیم.

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) درباره صادرات واکسن‌های تولیدی این ستاد نیز گفت: اکنون به هیچ وجه به این موضوع فکر نمی‌کنیم و دغدغه اصلی ما مردم هستند.

مخبر با اشاره به تقاضای واکسن از سوی کشور‌های زیادی در نقاط مختلف دنیا گفت: واکسن در دنیا از سوی ۵ تا ۶ کشور تولید می‌شود و جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های مختلف موفق شد جزو کشور‌های واکسن ساز بسیار قوی قرار گیرد.

وی گفت: طبیعی است که کشور‌های مختلف تقاضای واکسن را از ما داشته باشند، اما ما اکنون به هیچ وجه به غیر از تامین نیاز داخل به چیز دیگری فکر نمی‌کنیم.

اجرای ۸۵ هزار طرح با ایجاد ۲۲۰ هزار شغل در بنیاد برکت

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) گفت: امروز شکرانه اجرای ۸۵ هزار طرح با ایجاد ۲۲۰ هزار شغل و حدود ۱۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری در بنیاد برکت انجام شد.

آقای محمد مخبر در حاشیه شکرانه ایجاد ۲۲۰ هزار شغل برکت در سال گذشته در جمع خبرنگاران افزود: سال گذشته ۳۳۰ هزار شغل از سوی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام در کشور ایجاد شد که ۳۰ درصد میزان اشتغال در کشور بود که ۲۲۰ هزار شغل در بنیاد برکت انجام شده است.

وی امضای تفاهم نامه با ۸ بانک با ۸ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها را از دیگر اقدامات بیان کرد و گفت: برنامه بنیاد برکت در سال ۱۴۰۰ ایجاد ۲۷۰ هزار شغل در قالب ۱۰۰ هزار طرح است که از منابع بانک ها، ستاد اجرایی و منابع خود انجام خواهد داد.

تحویل ۲۵ میلیون دوز واکسن تا شهریور امسال

مخبر با اشاره به اجرای ۸۵ هزار طرح در سال گذشته افزود: در سال ۱۴۰۰ صد هزار طرح با اعتبار ۱۵ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری خواهد رسید.

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) رونمایی از سه سامانه را از دیگر اقدامات برنامه امروز برشمرد و گفت: یکی سامانه مربوط به روستاهاست که برنامه ریزی شده است که در سال ۱۴۰۰ ,سی هزار روستایی را به روستا‌ها برگردانیم.

وی رونمایی از سامانه همدلی برکت را از دیگر اقدامات بیان کرد و افزود: این سامانه به گونه‌ای طراحی شده که مردم بتواند از طریق هبه و قرض الحسنه در اشتغال خرد و خانگی در مناطق محروم حمایت کنند.

مخبر ادامه داد: به ازای هر کمکی که مردم بر روی این سامانه انجام دهند ستاد اجرایی دو برابر سرمایه خواهد گذاشت که بتوانیم این کار را با سرعت بیشتر پیش ببریم.

وی رونمایی از سامانه حمایت از کسب و کار‌های آسیب دیده از کرونا را از دیگر اقدامات ذکر کرد و گفت: این اقدام از سال گذشته آغاز شده و امسال به طور وسیع‌تر انجام خواهد شد.

مخبر افزود: امسال ۵۰ درصد سرمایه گذاری‌ها در مشاغل خرد و کوچک به سمت حمایت از مشاغل آسیب دیده از کرونا هدایت شد که کمک خوبی خواهد بود.

وی ادامه داد: در حمایت از مشاغل آسیب دیده ازکرونا ۸۰ تا ۹۰ هزار شغل را کمک خواهیم کرد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.