| کد خبر: 231113 |

افتتاح ۱۰۳ کیلومتر از کریدور بزرگراهی غرب کشور در آذربایجان‌غربی

وزیر راه و شهرسازی ۱۰۳ کیلومتر از کریدور بزرگراهی غرب کشور در مسیر ارومیه ـ مهاباد ـ مباندوآب را افتتاح کرد.

تین نیوز

وزیر راه و شهرسازی ۱۰۳ کیلومتر از کریدور بزرگراهی غرب کشور در مسیر ارومیه ـ مهاباد ـ میاندوآب را افتتاح کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از خبرنگار مهر، ظهر امروز دوشنبه ۱۰۳ کیلومتر از کریدور بزرگراهی غرب کشور در محدوده سرزمینی آذربایجان‌غربی با حضور محمد اسلامی و جمعی از مسئولان استانی با اعتباری بالغ بر ۸ هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

کریدور بزرگراهی غرب کشور به موازات مرز غربی کشور و از مرز بازرگان در شمال‌غربی کشور شروع و تا بندر امام خمینی (ره) امتداد می‌یابد و در طول مسیر از استان‌های آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، لرستان و خوزستان عبور می‌کند.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی در آئین افتتاح این طرح اظهار کرد: این بخش از کریدور بزرگراهی غرب کشور که در آذربایجان غربی به بهره برداری رسید، ۵۱ کیلومتر در سه راهی ایواوغلی، ۱۰ کیلومتر محور ایواوغلی به خوی، سه کیلومتر محور خوی به سلماس، ۱۲ کیلومتر محور محمدیار و ۲۷ کیلومتر در محور محمدیار به بوکان است.

سیدمحسن حمزه‌لو با بیان اینکه این کریدور بزرگراهی با اعتباری بالغ بر هشت هزار و ٩٠٠ میلیارد ریال در آذربایجان غربی به بهره برداری رسید ادامه داد: ۲۴۴ کیلومتر از این کریدور بزرگراهی از ابتدای دولت تدبیر و امید در آذربایجان غربی به بهره برداری رسیده است.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی اضافه کرد: کریدور بزرگراهی غرب کشور به طول یک هزار و ۵٣٠ کیلومتر، مرز بازرگان را به بندر امام خمینی (ره) متصل می‌کند و حدود ٣٠ درصد این شبکه حمل و نقل جاده‌ای در آذربایجان‌غربی در حال احداث است.

حمزه‌لو بیان کرد: با توجه به شرایط کنونی، توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل در پایانه‌های مرزی یکی از کارآمدترین راهکارهای برون رفت از چالش‌های اقتصادی به شمار می‌رود.

وی تاکید کرد: وجود یک‌هزار کیلومتر مرز مشترک و همجواری آذربایجان‌غربی با سه کشور، این استان را به دروازه اصلی ارتباط ایران با اروپا تبدیل کرده و عمده حمل و نقل جاده‌ای کالا و مسافر کشور از طریق پایانه‌های مرزی استان یعنی یک چهارم پایانه‌های مرزی کشور انجام می‌شود.

مسیر کریدور بزرگراهی غرب کشور از مرز بازرگان در شمال آذربایجان‌غربی آغاز شده و با عبور از آذربایجان‌غربی، کردستان، کرمانشاه و لرستان به خوزستان و بندر امام خمینی (ره) ختم می‌شود.

از این مسیر، ۳۰۰ کیلومتر در آذربایجان‌غربی و ۳۲۰ کیلومتر آن در کردستان قرار دارد که ۶ تونل به طول ۲ هزار و ۵۰۰ متر، ۱۱ تقاطع غیرهمسطح و یکهزار و ۲۰ متر پل در این منطقه ساخته می‌شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.