| کد خبر: 231111 |

◄ نحوه محاسبه حق توقف ناوگان باری؛ اجحافی دیگر در حق رانندگان

به جز هزینه های سنگین ناوگان اعم از فشار بر لاستیک‌ و فنر و غیره به دلیل نگهداری بار صاحب کالا، این راننده و کامیوندار فرصت بارگیری وحمل کالایی دیگر را از دست خواهد داد و همین موجب خواهد شد به جز هزینه های تحمیلی ناوگان که بیمه شخص ثالث وحقوق راننده جزو آن است امکان کسب درآمدی دیگر و تولید خدمتی دیگر از او سلب گردد.

تین نیوز

 یک راننده کامیون رفع تمامی موانع تخلیه و یا بارگیری  به موقع کالا که موجب توقف اجباری راننده و کامیوندار می شود را خواستار شد.

به گزارش تین نیوز، خداداد بکرانی گفت: گاهی مشاهده می شود راننده و کامیوندار برای حمل کالا به مقصد یک استان اقدام کرده اند اما زمانی که راننده به مقصد می رسد صاحب کالا به دلایلی از تخلیه آن خودداری کرده و به بهانه اینکه حق توقف را پرداخت خواهد کرد، تخلیه را به روز بعد موکل می کند.

وی  افزود: این در حالی است که به جز هزینه های سنگین ناوگان اعم از فشار بر لاستیک‌ و فنر و غیره به دلیل نگهداری بار صاحب کالا، این راننده و کامیوندار فرصت بارگیری وحمل کالایی دیگر را از دست خواهد داد و همین موجب خواهد شد به جز هزینه های تحمیلی ناوگان که بیمه شخص ثالث وحقوق راننده جزو آن است امکان کسب درآمدی دیگر و تولید خدمتی دیگر از او سلب گردد.

وی با طرح این پرسش که آیا مسئولان صنفی و تصمیم گیرندگان در خصوص حق و حقوق مشروع صنف این موضوع را در نظر دارند که باید ارزش حق توقف ناوگان و راننده بالاتر از درآمدی باشد که راننده و کامیوندار به دلیل تاخیر در تخلیه بار از آن محروم شده است؟ در شبکه های اجتماعی عنوان کرد: براساس چه معیار و مکانیزمی حق توقف ناوگان و راننده را محاسبه می شود؟! آیا جز این است که کار اقتصادی کردن باید صرفه اقتصادی نیز داشته باشد؟!

بکرانی اظهار امیدواری کرد تصمیم گیرندگان، حق و حقوق مشروع صنفی «هزینه فرصت از دست رفته» را در خصوص حق توقف ناوگان و راننده در نظر بگیرند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.