| کد خبر: 231086 |

آسفالت ۱۲ کیلومتر از راه‌های روستایی شاهین‌دژ آغاز شد

مدیر راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شاهین‌دژ گفت: آسفالت ۱۲ کیلومتر از راه‌های روستایی این شهرستان با ۴۵ میلیارد ریال اعتبار در قالب طرح "ابرار" آغاز شده است.

تین نیوز

مدیر راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شاهین‌دژ گفت: آسفالت ۱۲ کیلومتر از راه‌های روستایی این شهرستان با ۴۵ میلیارد ریال اعتبار در قالب طرح "ابرار" آغاز شده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، علیرضا پاشایی اظهار داشت: این میزان در مسیر روستایی "صفاخانه" واقع در بخش مرکزی شاهین‌دژ است که در قالب ۲ قرارداد به طول ۱۰ و ۱.۵ کیلومتر آسفالت می شود.

وی ادامه داد: ۹ روستای بخش مرکزی این شهرستان با جمعیتی بالغ بر چهار هزار نفر با اجرای این طرح از مزایای آسفالت و راه ایمن برخوردار خواهند شد.

مدیر راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شاهین‌دژ اظهار داشت: آسفالت این مسیر روستایی در قالب اجرای طرح ملی ابرار (اقدام برای راه‌های اولویت دار روستایی) در سال جاری انجام می شود.

وی هزینه اجرای این عملیات را بیش از ۴۵ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: طبق تعهد ابلاغ شده امسال باید ۲۲ کیلومتر از مسیرهای روستایی این شهرستان آسفالت شود.

پاشایی اضافه کرد: هم‌اکنون از ۵۲۰ کیلومتر راه روستایی شاهین‌دژ، ۴۵ درصد آن آسفالته است که با اتمام طرح ملی ابرار در منطقه این مقدار به بیش از ۵۵ درصد خواهد رسید.

وی اظهار داشت: با توجه به این که شاهین‌دژ از شهرهای محروم جنوب آذربایجان‌غربی محسوب می‌شود، بهبود وضعیت راه‌های ارتباطی به ویژه مسیرهای روستایی آن می‌تواند نقش مهمی در امر توسعه و آبادانی این شهرستان داشته باشد.

​به گزارش ایرنا، در راستای اجرای برنامه‌های دولت تدبیر و امید و با هدف تکمیل شبکه راه‌های روستایی طرح ملی "ابرار" مشتمل بر ساخت، تکمیل و بهره‌برداری از ۲ هزار کیلومتر از راه‌های اولویت‌دار روستایی با ۱۸۰ اکیپ راهسازی و هزار و ۵۰۰ دستگاه ماشین‌آلات راهسازی دولتی اجرایی می‌شود.

در قالب اجرای این طرح ملی قرار است که بیش از ۳۰۰ کیلومتر راه روستایی در قالب ۱۹ طرح در آذربایجان غربی آسفالت شود؛ شهرستان‌های ارومیه، چالدران و مهاباد بیشترین روستاهای تحت پوشش این طرح را به خود اختصاص داده است.

آذربایجان‌غربی بیش از ۱۲ هزار کیلومتر جاده دارد که از این میزان حدود هشت هزار کیلومتر روستایی است و از مجموع راه‌های روستایی استان نزدیک به سه هزار و ۵۰۰ کیلومتر آسفالت نیست.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.