| کد خبر: 231044 |

واکسن کرونا به تولید انبوه می رسد

معاون وزیر بهداشت و درمان و رئیس سازمان غذا و دارو : همانطور که در عرصه تولید دارو‌های ضروری در کوتاه‌ترین زمان ممکن نیاز کشور را تامین کردیم، واکسن کرونا را نیز به تولید انبوه می‌رسانیم.

تین نیوز

معاون وزیر بهداشت و درمان و رئیس سازمان غذا و دارو : همانطور که در عرصه تولید دارو‌های ضروری در کوتاه‌ترین زمان ممکن نیاز کشور را تامین کردیم، واکسن کرونا را نیز به تولید انبوه می‌رسانیم.

به گزارش تین نیوز به نقل از صدا و سیما، مرکز البرز، معاون وزیر بهداشت و درمان و رئیس سازمان غذا و دارو گفت: با تلاش‌های انجام شده  مطمئن هستیم تا ظرف چندماه آینده نیاز کشور در زمینه واکسن کرونا در داخل تامین شود.

محمدرضا شانه ساز، افزود: البرز قطب تولید دارو، تجهیزات پزشکی و واکسن در کشور بوده و اکنون بخش اعظم نیاز‌های دارویی داخل در البرز تامین می‌شود.

وی گفت: برهمین اساس در اجرای تمرکز زدایی تلاش‌ها براین است تا بخشی از فعالیت‌های اداری و نظارتی سازمان غذا و دارو با هماهنگی استانداری و دانشگاه علوم پزشکی به این استان منتقل شود.

شانه ساز افزود: با استقرار بخشی از خدمات اداری سازمان غذا و دارو، تولیدکنندگان دارو و تجهیزات پزشکی البرز، خدمات لازم را در استان دریافت خواهند کرد.

معاون وزیر بهداشت و درمان و رئیس سازمان غذا و دارو گفت: نقش استان البرز در تامین واکسن کرونا شاخص بوده و این استان دارای ظرفیت‌های بزرگ در زمینه تولید دارو، تجهیزات پزشکی و واکسن است.

البرز بیش از 100 کارخانه ساخت دارو، تجهیزات پزشکی و لوازم آرایشی و بهداشتی دارد.

بزرگترین شهرک دارویی کشور به نام برکت وابسته به ستاد اجرایی حضرت امام (ره) در شهرستان ساوجبلاغ در حال شکل گیری و احداث بوده که تاکنون تعدادی شرکت داروسازی در این مجموعه مستقر شده است.

تاکنون چهار واکسن کرونا در این استان ساخته شده که یکی از این واکسن‌ها در حال تولید انبوه است و بقیه مراحل پایانی آزمایش بالینی را می‌گذرانند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.