| کد خبر: 231042 |

افتتاح ۱۵۹ پروژه روبنایی و زیربنایی در شهرهای جدید

اعضای هیئت مدیره شرکت عمران شهرهای جدید در جلسه‌ای با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی به ارائه عملکرد حوزه‌های گوناگون اجرایی طی یک سال گذشته و اولویت برنامه‌های پیش بینی شده در سال ۱۴۰۰ در شهرهای جدید پرداختند.

تین نیوز

اعضای هیئت مدیره شرکت عمران شهرهای جدید در جلسه‌ای با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی به ارائه عملکرد حوزه‌های گوناگون اجرایی طی یک سال گذشته و اولویت برنامه‌های پیش بینی شده در سال ۱۴۰۰ در شهرهای جدید پرداختند.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، زهره داودپور عضو هیئت مدیره شرکت عمران شهرهای جدید با حضور در این جلسه در تشریح عملکرد حوزه شهرسازی و معماری شرکت عمران در یک سال گذشته بیان کرد: بحث شروع نسل نو شهرهای جدید و شهرک‌های مسکونی و اقامتی با هدف پاسخگویی به بخش تولید مسکن در طرح اقدام ملی همواره در دفتر شهرسازی و معماری در حال پیگیری است؛ بدین منظور در یک سال گذشته شاهد رشد چشمگیر تقاضاها برای شهرک‌سازی از سوی بخش خصوصی و حوزه شهرسازی کشور بودیم؛ امری که موجب می‌شود انرژی بیشتری را در یک سال پیش رو برای آن صرف کنیم.

وی درخصوص اقدامات این حوزه در بخش توسعه و گسترش زیرساخت‌های اجتماعی در شهرهای جدید گفت: آنچه در سال گذشته و همچنین رویکرد جدید ما مورد توجه بوده و هست؛ ارتباط کالبد شهر با اتفاقات جامعه مد نظر است که در این رابطه موفق به آغاز ۱۶۶ پروژه با عملکردی ۵۹ درصدی در سال ۹۹ شدیم که رقم قابل قبولی در این بخش محسوب می‌شود.

این مقام مسئول در خصوص عملکرد گزارش شده در برنامه ارزیابی و ارتقای تاب‌آوری شهرهای جدید طی یک سال گذشته اعلام کرد: در این مدت اسکن سریع شهرها در ارتباط با سوانح طبیعی بررسی شده و استراتژی لازم اتخاذ و طرح‌هایی نیز در این خصوص ارائه و در دست مطالعه قرار دارد.

وی همچنین با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه هویت بخشی و نوسازی فعالیت‌های فرهنگی و هنری در سال ۹۹ بیان کرد: خوشبختانه تعامل خوبی بین نهادها و سازمان‌های متولی امور مذکور در این مدت با شهرهای جدید انجام شده و طبق نیازسنجی صورت گرفته از سوی مردم اقدامات لازم در حوزه اجتماعی و فرهنگی در هر شهر اولویت بندی و در دستور کار دفتر اجتماعی شرکت‌های تابعه قرار گرفته است.

داودپور توسعه و تقویت پایه‌های اقتصادی شهرها و شروع فعالیت‌های ارزش‌افزا را یکی دیگر از موضوعات مورد توجه حوزه شهرسازی و معماری شرکت عمران در شهرهای جدید طی یک سال گذشته اعلام کرد و افزود: آموزش شهروندان و مهارت آموزی، ارائه برنامه‌های راهبردی و سندهای توسعه و همچنین توسعه فضاهای اقتصادی که در نهایت به فضایی برای اشتغال و ارائه خدمات تبدیل شود از جمله اقدامات انجام شده ما در این حوزه به شمار می‌رود.

عضو هیئت مدیره شرکت عمران شهرهای جدید درخصوص اقدامات شرکت در حوزه ارائه برنامه‌های عملیاتی نوآورانه و خلاقانه در شهرهای جدید نیز در سال ۹۹ بیان کرد: خوشبختانه در این حوزه نیز اقدامات بسیار متنوع و خوبی با مشارکت دفتر اجتماعی مانند دیوارنگاره‌ها، برگزاری مسابقات و … انجام گرفته و در دستور کار جدید نیز مورد توجه قرار دارد.

وی با اعلام این خبر که در یک سال گذشته ۱۱۸ پروژه در حوزه انتظام بخشی به توسعه فضایی و ضابطه‌مندی ساخت و سازها در شهرهای جدید از سوی دفتر معماری و شهرسازی آغاز و در مرحله اجرا قرار گرفته است، گفت: در این راستا ضمن تهیه اسناد راهبردی شهرها، سند چشم‌انداز هر شهر در یک صفحه خلاصه و به هر شهر ابلاغ شده است.

به گفته این مقام مسئول مصوبات طرح جامع شهر جدید تابناک، امکان سنجی طرح جامع مکران، بازنگری طرح جامع سهند، بهارستان و صدرا اخذ و در یک سال گذشته به انجام رسیده است. طبق مطالعات انجام شده برخی شهرها مانند شهر جدید پرند الحاقاتی داشته و در این مورد نیز پیگیری لازم انجام گرفته است.

داودپور در پایان سخنان خود هماهنگی در سطح استان‌ها را مهم‌ترین چالش پیش روی تکمیل اقدامات یاد شده دانست و گفت: اجرای مصوبات اخذ شده برای شهرسازی و احداث شهرک‌ها، مناسب سازی فضاهای شهری، ارائه برنامه‌های آموزشی برای ارتقای تاب‌آوری شهرها، مدیریت بحران و پدافند غیرعامل، مناسب سازی فضاهای شهر برای معلولین و … از جمله برنامه‌های مورد توجه و مهم ما در سال ۱۴۰۰ به شمار می رود.

صادق اکبری عضو هیئت مدیره شرکت عمران شهرهای جدید نیز در بخش دیگری از این جلسه از بررسی و ابلاغ بیش از ۴ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان پروژه مشارکتی به شهرهای جدید طی یک سال گذشته خبر داد و گفت: خوشبختانه در این مدت موفق شدیم دستورالعمل نهایی انتخاب سرمایه‌گذار در پروژه‌های مشارکتی برای ۱۶ پروژه با ارزشی بالغ بر ۱۶۸ هزار میلیارد تومان به نفع شرکت تنظیم کنیم.

اکبری در ادامه اقدامات دیگری از جمله تهیه و چاپ کتابچه پروژه‌های مشارکتی، رایزنی با همکاران در شناسایی پروژه‌ها، نظارت جدی بر ۴ هزار و ۲۰۰ میلیارد قرارداد مشارکتی، تعریف پروژه‌های جدید بر پایه یک زمان‌بندی مشخص و … را از دیگر فعالیت‌های انجام شده در این حوزه در سال ۹۹ دانست و افزود: طبق گزارش‌های ارائه شده اقدامات خوبی در حوزه هوشمندسازی شهرها در بخش فناوری اطلاعات در یک سال گذشته انجام و سامانه املاک نیز در بسیاری از این مناطق عملیاتی و در شهرهای باقی‌مانده همچنان در حال پیگیری است.

به گفته این مقام مسئول اقدامات چشمگیری در بانک زمین (GIS) و همچنین سامانه خدمات الکترونیکی مسکن مهر در این مدت انجام گرفته و رقمی بالغ بر ۴۹۵ مصوبه اجرایی در حوزه املاک نیز به شهرها ابلاغ و در دستور کار قرار گرفت.

گفتنی است در این جلسه یداله رحمانی عضو دیگر هیئت مدیره شرکت عمران شهرهای جدید از اتمام فرایند اداری و تأسیس شرکت‌های عمران شهرهای جدید گلمان، تابناک و نایبند در سال گذشته خبر داد و گفت: خوشبختانه در این مدت موفق به تحویل ۴۳ هزار و ۵۰۰ واحد مسکن مهر، فروش اقساطی ۴۰ هزار واحد و همچنین اتمام مرحله نازک‌کاری حدودا ۱۹ هزار واحد شدیم که در مقایسه با سنوات گذشته آمار بسیار خوبی به شمار می‌رود.

به گفته وی در سال ۹۹، کارت قسط ۵ هزار واحد به صورت الکترونیکی صادر و وضعیت بخش قابل توجهی از واحدهای فاقد متقاضی نیز در این دوره تعیین تکلیف شد.

این مقام مسئول در تشریح اقدامات صورت گرفته در حوزه طرح اقدام ملی مسکن در یک سال گذشته نیز بیان کرد: از بین ۲۰۰ هزار مورد ثبت نامی در طرح مذکور در شهرهای جدید ، ۴۰ هزار نفر واجد شرایط اعلام شدند که از این تعداد ۳۹ هزار نفر مورد تأیید قرار گرفتند.

به گفته وی تا کنون برای ۲۵ هزار نفر، پروژه تخصیص داده شده است.

رحمانی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص حوزه حمل و نقل و قطار شهری در شهرهای جدید نیز گفت: در سال ۹۹ موفق به اخذ مصوبه ساخت متروی شهر جدید پردیس شده و قرارداد آن را آماده کردیم، از سوی دیگر پروژه قطار شهری شهر جدید بهارستان را با تلاش همکاران این شهر به ۴۸ درصد پیشرفت فیزیکی رسانده و زمینه بهره‌برداری از آن را درسال ۱۴۰۰ فراهم نمودیم و اقدامات لازم برای بهره‌برداری اولیه از پروژه ایستگاه ماموت متروی شهر جدید هشتگرد در ۶ ماه نخست سال ۱۴۰۰ را به انجام رساندیم.

وی در ادامه با تأکید براینکه بهره‌برداری اولیه از متروی بهارستان و آغاز عملیات اجرای متروی شهر جدید پردیس از اولویت‌های اصلی سال جاری ما در این حوزه به شمار می‌رود گفت: در حوزه آزادراهی و بزرگراهی نیز تلاش داریم مسیر اتصال شهر جدید صدرا به آزادراه شیراز- اصفهان و همچنین بزرگراه ده خطه دوکوهک را در سال ۱۴۰۰ به مرحله خوبی برسانیم.

به گزارش شرکت عمران شهرهای جدید، عضو هیئت مدیره شرکت عمران شهرهای جدید در پایان سخنان خود از تکمیل بیش از ۱۵۵ پروژه روبنایی و زیربنایی با ارزشی بالغ بر ۸۵۰ میلیارد تومان و افتتاح ۱۵۹ پروژه در سال گذشته خبر داد و گفت: در این مدت ۳۲۰ پروژه عمرانی در دست اجرا بوده که بیش از همین تعداد پروژه برای سال ۱۴۰۰ در برنامه خواهد بود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.