| کد خبر: 231024 |

تاریخ جدید برگزاری آزمون نظام مهندسی اعلام شد

مدیرکل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان ضمن اعلام برگزاری آزمون ورود به حرفه مهندسان در مرداد سال جاری از تعریف صلاحیت‌های جدید در آزمون آتی خبر داد.

تین نیوز

مدیرکل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان ضمن اعلام برگزاری آزمون ورود به حرفه مهندسان در مرداد سال جاری از تعریف صلاحیت‌های جدید در آزمون آتی خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، حامد مانی‌فر مدیرکل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان گفت: در این دوره از آزمون‌ها که در نیمه مرداد امسال برگزار می‌شود علاوه بر برگزاری آزمون احراز صلاحیت اجرا در رشته‌های معماری و عمران که مطابق روال سال‌های قبل برگزار می‌شود، چهار صلاحیت جدید نیز پیش‌بینی شده است.

مدیرکل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان با اشاره به اینکه در زمان بهره‌برداری از ساختمان یکی از آسیب‌‌پذیرترین بخش‌های آن بخش‌های تاسیسات برقی و الکتریکی است که به دلیل ضعف در اجرا، بهره‌برداران را با مشکلات بی‌شماری مواجه می‌کند، توضیح داد: به منظور حل مشکلات و برای افزایش کیفیت ساختمان‌ها در هریک از رشته‌های برق و مکانیک نیز صلاحیت تخصصی جدید با عنوان «اجرای تاسیسات برقی» و «اجرای تاسیسات الکتریکی» پیش‌بینی شده است.

مانی‌فر گفت: ساختمان‌های مهم در طول چرخه حیات ممکن است به دلایل مختلف از جمله تغییر کاربری نیازمند اجرای عملیات بهسازی لرزه‌ای باشند که اجرای این عملیات از یک سو نیازمند مقررات ویژه و از سوی دیگر نیازمند حضور اشخاص ذی‌صلاح برای طراحی و اجرای بهسازی لرزه‌ای است. به همین منظور علاوه بر پیش‌بینی مبحث جدید با همین عنوان نسبت به تعریف صلاحیت جدید تحت‌عنوان «ارزیابی و اجرای بهسازی لرزه‌ای» اقدام شده است.

وی افزود: برای ایمن‌سازی گودها و اجرای هرچه بهتر پی در ساختمان‌ها صلاحیت جدید «طرح و اجرای گود، پی و سازه نگهبان» تعریف شده است. داوطلبان واجد شرایط این صلاحیت‌ها می‌توانند با مطالعه دستورالعمل ثبت‌نام و در صورت دارا بودن شرایط نسبت به ثبت‌نام در آزمون اقدام کنند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.