| کد خبر: 231013 |

◄ محسن هاشمی با شعار «دولت رفاه و عدالت» آمد

رییس شورای شهر تهران که پیش از این بارها رسانه های مختلف حضورش در انتخابات را رد کرده بودند، دیروز بالاخره به همه گمانه زنی ها پایان داد و برای نامزدی انتخابات ثبت نام کرد.

تین نیوز

روز گذشته بالاخره به همه گمانه زنی در رابطه با نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری 1400 پایان داده شد و اکثر نامزدها و چهره های اصلی انتخابات ثبت نام کردند. محسن هاشمی رفسنجانی از جمله چهره هایی بود که صبح دیروز قبل از همه برای نامزد شدن در ساختمان وزارت کشور برای نام نویسی حضور یافت. محسن هاشمی پیش از این گفته بود تمایلی برای کاندیداتوری ندارم مگر اینکه فشار زیاد باشد.

رییس شورای شهر تهران که پیش از این بارها رسانه های مختلف حضورش در انتخابات را رد کرده بودند، دیروز بالاخره به همه گمانه زنی ها پایان داد و به گفته خودش با تماس و مشورتی که با اسحاق جهانگیری دیگر چهره و نامزد اصلاح طلبان داشت، برای نامزدی انتخابات ثبت نام کرد. او روز گذشته درباره رایزنی‌ با اسحاق جهانگیری برای کاندیداتوری، عنوان کرد: «آقای جهانگیری از بزرگان اصلاحات هستند و تجربیات زیادی در دولت‌های مختلف دارند و من از ایشان مشورت گرفتم و ایشان پیشنهاد کردند که در انتخابات ثبت‌نام کنم».

*مروری به فعالیت ها محسن هاشمی

محسن بزرگترین پسر مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی است. او در سال های پیش از انقلاب  در مدرسه علوی و ولی عصر تحصیل کرد، مدتی پیش از انقلاب راهی انگلستان شد و سپس برای تحصیل در رشته فنی به بلژیک رفت. در دوران جنگ تحمیلی و بعد از دریافت مدرک کارشناسی ارشد مکانیک خود از دانشگاه پلی تکنیک مونترال(کانادا) به ایران بازگشت و در بخش صنایع موشکی سپاه پاسداران نقش عمده ای ایفا کرد.

بعد از پایان جنگ و روی کار آمدن دولت سازندگی، به ریاست جمهوری رفت و از سوی پدرش (رئیس جمهوری وقت) به عنوان نخستین رئیس دفتر بازرسی ویژه رئیس جمهوری در کشور انتخاب شد.

بعد از اتمام  دوران ریاست جمهوری پدرش(1376)  و انتخاب او به عنوان رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، به ریاست دفتر مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی انتخاب شد. همزمان، مدیریت  شرکت بهره برداری متروی تهران نیز به وی واگذار شد و تا سال 1389 نیز در همین سمت باقی ماند.

در سال 1392، از گزینه های اصلاح طلبان  برای شهرداری تهران بود که با یک رای کمتر شکست خورد. وی در انتخابات شورای شهر به عنوان سر لیست شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان(لیست امید) تهران معرفی شد و به عنوان  نفر اول به شورای شهر راه یافت و در حال حاضر نیز رئیس شورای شهر تهران است.

*دولت رفاه و عدالت

رییس شورای شهر تهران با ارائه برنامه کلی خود در روز ثبت نام گفت: عنوان برنامه‌های من «رفاه و عدالت» و همان‌گونه که پدرم با دولت کار و سازندگی توانستند خرابی‌های جنگ و محرومیت‌ها را برطرف کنند، ما نیز می‌توانیم با اراده ملی آسیب‌های وارده را به رفاه و توسعه و معیشت مردم و اعتماد عمومی جبران کنیم.هدف «دولت رفاه و عدالت» رفاه و توسعه و معیشت مناسب و البته عدالت به معنای مبارزه با تبعیض و فساد است. فکر می‌کنم در کوتاه‌مدت باید به فکر حل مشکلات معیشتی مردم باشیم و در میان‌مدت بتوانیم رشد اقتصادی را که در کشور دچار رکود و حتی منفی شده است، جبران کنیم.

داوطلب سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: باید از درایت مناسب، شفافیت مناسب رانت زدایی و مبارزه با تبعیض را در روش‌های مدیریتی خود استفاده جدی بکنیم. برنامه دولت رفاه و عدالت با رویکرد مسئله محوری پیش خواهیم رفت و البته توسعه متعادل و متوازن جامعه محور و پایدار را دنبال می‌کنیم.

هاشمی در رابطه با برجام معتقدند است که این توافق بین المللی  توانست در حدود ۵ سال از ابتدای دولت روحانی برخی مشکلات داخلی و خارجی حل کند و این ترامپ بود که مشکلاتی ایجاد کرد.

وی با اشاره به تجربیاتش در شورای شهر ادامه داد: ۷۵درصد مردم ایران در شهرها زندگی می کنند و تجربه من در شورای شهر و شهرداری می تواند مثبت باشد. توصیه من این است از کارهایی که گذشتگان را تکرار نکنیم.

او در مورد با ارتباط با همسایگان و متحدان کشورمان در منطقه معتقد است که برای رشد کشور طبق باید برنامه ششم حرکت می کنیم. ما برای تحقق این وضعیت نیازمند ارتباط با همسایگان هستیم از این رو منش آیت الله هاشمی یعنی تنش زدایی را در دستور کار خود قرار خواهم داد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.