| کد خبر: 230994 |

فقط یک چهارم وام کرونایی مصوب، به شرکت‌های ریلی مسافری پرداخت شد

دبیر انجمن شرکت های حمل و نقل ریلی گفت: از ۹۴۰ میلیارد تومان وام مصوب کرونایی، تنها ۲۳۰ میلیارد تومان به شرکت های حمل و نقل ریلی مسافری پرداخت شده است.

تین نیوز

دبیر انجمن شرکت های حمل و نقل ریلی گفت: از ۹۴۰ میلیارد تومان وام مصوب کرونایی، تنها ۲۳۰ میلیارد تومان به شرکت های حمل و نقل ریلی مسافری پرداخت شده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از مهر، سبحان نظری اظهار کرد: با گذشت بیش از یک سال از تصویب تخصیص ۹۴۰ میلیارد تومان تسهیلات کرونایی برای شرکت‌های حمل و نقل ریلی مسافری تا به امروز مبلغ ۲۳۰ میلیارد تومان معادل کمتر از یک چهارم از این تسهیلات پرداخت شده است.

وی افزود: این در حالی است که شرکت‌های ریلی مسافری با افت شدید تقاضا به علت محدودیت‌های کرونایی حاکم بر کشور و محدودیت ۵۰ درصدی فروش بلیت به علت رعایت پروتکل‌های بهداشتی روبه رو شده‌اند.

به گفته دبیر انجمن شرکت‌های حمل و نقل ریلی، شرکتهای ریلی مسافری به عنوان شرکت‌های پیشرو و موفق در میان تمامی شیوه‌های حمل و نقل در اجرای پروتکل‌های بهداشتی از روز اول ابلاغ این مصوبه، با رعایت ظرفیت حداکثر ۵۰ درصدی قطارهای مسافری علاوه بر مهم دانستن مصوبه‌های ستاد ملی مبارزه با کرونا و وزارت بهداشت، تحت فشار اقتصادی بوده‌اند.

سنگ اندازی های بانک عامل در مسیر اعطای تسهیلات کرونایی

نظری ادامه داد: با این وجود متأسفانه بانک عامل پرداخت تسهیلات مذکور، با گذشت بیش از یک سال، اکثریت شرکت‌های مسافری ریلی را در پیچ و خم بروکراسی اداری معطل و همچنان از پرداخت تسهیلات کرونایی محروم نگهداشته است.

وی خاطرنشان کرد: با وجود رشد بی‌سابقه هزینه‌های شرکت‌های ریلی مسافری و عدم افزایش متناسب نرخ بلیت، این شرکت‌ها به ارائه خدمات خود ادامه می‌دهند در حالی که برای هزینه‌های جاری و بعضاً دستمزد پرسنل خود نیز با مشکلات عدیده دست به گریبان هستند.

دولت جلوی ورشکستگی و تعدیل نیرو در شرکت‌های ریلی را بگیرد

فعال صنفی صنعت حمل و نقل ریلی به اضافه شدن هزینه‌های ضد عفونی و بهداشتی به هزینه‌های جاری شرکت‌های ریلی مسافری اشاره و اظهار کرد: این موضوع موجب بروز مشکلات جدیدی برای این شرکت‌های خصوصی شده است؛ لذا از دولت درخواست داریم در راستای تسهیل و تسریع در پرداخت تسهیلات کرونایی مصوب، با بانک عامل هماهنگی به عمل آورد تا با پرداخت آن از ورشکستگی و تعدیل‌های گسترده نیروی انسانی در این بخش جلوگیری گردد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.