| کد خبر: 230992 |

وزیر راه و شهرسازی: مترو هشتگرد آماده بهره‌برداری است

وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد: سیگنالینگ مترو هشتگرد کامل و آماده بهره برداری است که امیدواریم با یک سرفاصله حداقلی سرویس‌رسانی مترو هشتگرد توسط شرکت مترو تهران برقرار شود.

تین نیوز

وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد: سیگنالینگ مترو هشتگرد کامل و آماده بهره برداری است که امیدواریم با یک سرفاصله حداقلی سرویس‌رسانی مترو هشتگرد توسط شرکت مترو تهران برقرار شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، محمد اسلامی روز شنبه در مراسم افتتاح دو ایستگاه مترو اقدسیه و مرزداران در سخنانی گفت: امیدواریم متعاقب مترو هشتگرد، افتتاح مترو پرند را نیز با یک اقدام مشترک عملیاتی کنیم تا در سال جاری که تغییر و تحولات در حال رخ دادن است پروژه‌های عمرانی آسیب نبینند و اجرای پروژه‌ها پیوستگی لازم را داشته باشند.

وی اظهار داشت: ما به یک اقدام راهبردی نیاز مبرم داریم، اگرچه توسعه مترو در این سال‌ها پر فراز و نشیب بوده اما برآیند آن ایجاد ۲۰۰ کیلومتر خط مترو در تهران است.  

اسلامی با اشاره به مصوبه ستاد کرونا برای توسعه حمل و نقل عمومی تاکید کرد: سال گذشته ۵۰۰ میلیون یورو برای توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی اتوبوسرانی و واگن مترو تصویب شد که این مصوبه در هفته گذشته به مدت ۶ ماه تمدید شد و امیدوارم با نگاه به ظرفیت‌های داخل و کاهش حداکثری ارزبری مترو، بتوان از این ظرفیت مالی ارزی استفاده حداکثری کرد.  

به گفته وی، در وزارت راه و شهرسازی نگاه به حمل و نقل عمومی و به ویژه شهرسازی ریل پایه نصب العین است و ایجاد ایستگاه مشترک حمل و نقل شهری و بین شهری دنبال می‌شود و برای دسترسی به حومه قطارهای بین شهری را فعال کردیم.

وزیر راه همچنین از امضای تفاهم با شهرداری برای متروی پرند خبر داد و ابراز امیدواری کرد که با این تفاهمنامه مردم پرند به راحتی از مترو تهران بهره مند شوند.

وی افزود: با شهرداری تفاهم کردیم که با یک کار مشترک فوری خط متروی پرند را تکمیل کنیم و علاوه بر قطار حومه ای که روزانه ۱۳ - ۱۴ رام قطار تردد می کنند،   امیدوارم خط مترو تهران را به پرند متصل کنیم تا مردم عزیز پرند هم از نعمت مترو بهره مند شوند.

وزیر راه افزود: همه سرمایه گذاری داخلی و با منابع شرکت شهرهای جدید احداث می شود.

وی درباره مترو پردیس هم اظهار داشت: در این باره تفاهم نامه ها امضا شده و طراحی های مقدماتی صورت گرفته است و نیاز به هماهنگی هایی با سازمان حفاظت محیط زیست و رفع معارض ها داریم تا مسیر طراحی شود. برنامه زمانبندی برای متروی پردیس ۴۸ ماهه است.

به گزارش ایرنا، مراسم افتتاح و بهره برداری از ایستگاه‌های اقدسیه و مرزداران در خطوط ۳ و ۶ مترو تهران با حضور محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی؛ پیروز حناچی، شهردار تهران؛ محسن هاشمی رفسنجانی، رییس شورای اسلامی شهر تهران؛ سید مناف هاشمی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران؛ علی امام، مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) و تعدادی از اعضای شورای اسلامی شهر تهران برگزار شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.