| کد خبر: 230919 |

◄ بازدید رئیس سازمان برنامه و بودجه از پروژه راه آهن رشت - کاسپین

رئیس سازمان برنامه و بودجه به همراه استاندار گیلان عصر پنجشنبه (23 اردیبهشت ماه) از روند احداث و تکمیل پروژه راه آهن رشت - بندر کاسپین بازدید کردند.

تین نیوز

رئیس سازمان برنامه و بودجه به همراه استاندار گیلان عصر پنجشنبه (23 اردیبهشت ماه) از روند احداث و تکمیل پروژه راه آهن رشت - بندر کاسپین بازدید کردند.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی استانداری گیلان، محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه و ارسلان زارع استاندار گیلان از روند تکمیل اسکله رو - رو بندرکاسپین و قطعات شش و هفت پروژه راه آهن رشت – کاسپین بازدید کردند.

قطعه شش این پروژه به طول حدود ۱۷ کیلومتر و نیز قطعه هفت به طول ۱۷ و نیم کیلومتر است.

راه آهن رشت - انزلی به طول ۴۰ کیلومتر در ادامه مسیر راه آهن قزوین - رشت، مرکز استان گیلان را به بندر کاسپین متصل می کند که از نظر مبادلات تجاری و بازرگانی با کشورهای منطقه و نیز اروپایی ، ترانزیت کالا و بار دارای اهمیت ویژه ای می باشد.

نیمه دوم شهریورماه پارسال یکی از گام های نهایی اتصال ریلی خلیج فارس به دریای خزر با ریل گذاری راه آهن رشت – کاسپین – انزلی به طول ۴۰ کیلومتر برداشته شد.

راه آهن رشت – کاسپین- انزلی به عنوان بخشی از طرح راه آهن قزوین - رشت انزلی است که عملیات اجرایی آن از محل اعتبارات عمرانی ملی شروع شده و با اتمام طرح ، مرکز استان گیلان به منطقه آزاد کاسپین متصل می شود .

اجرای این پروژه علاوه بر اهمیت در حمل و نقل داخلی، بار و مسافر استان گیلان؛ از نظر ایجاد یک کریدور ریلی جدید برای صادرات و واردات کشور و همچنین ترانزیت کالا از مناطق شمالی کشور به خلیج فارس ، آب‌های آزاد بین‌المللی و دیگر کشورهای همسایه ایران نیز بسیار مهم است.

عصر (چهارشنبه) نیز رئیس سازمان برنامه و بودجه و استاندار گیلان از روند تکمیل باقیمانده آزادراه قزوین رشت محدوده رودبار و منجیل بازدید کرده بودند.

قرار است این پروژه تا پایان دولت به بهره برداری برسد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.