| کد خبر: 230874 |

چه کسانی در دومین روز ثبت نام انتخابات نام نویسی کردند؟

◄ هجوم احمدی نژادی‌ها برای انتخابات

دیروز که روز سرداران بود اما امروز را احمدی‌نژادی‌ها استارت زدند. صبح امروز احمدی‌نژاد و برخی از وزرای دولت او با حضور در ساختمان وزارت کشور برای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کردند.

تین نیوز

دیروز که روز سرداران بود اما امروز را احمدی‌نژادی‌ها استارت زدند. صبح امروز احمدی‌نژاد و برخی از وزرای دولت او با حضور در ساختمان وزارت کشور برای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری 1400 ثبت‌نام کردند. بعد از آنکه  محمود خلیلیان وزیر جهاد کشاورزی دولت احمدی نژاد، کاندیداتوری خود را ثبت کرد رییس دولت های نهم و دهم که از شب گذشته اخبار نام‌نویسی‌اش را هوادارن او اعلام کرده بودند، صبح با تنی چند از همراهان خود به ساختمان وزارت کشور آمد. او که همیشه در تلاش بوده که توجه رسانه‌ها را به خود جلب کند تهدید کرد که اگر تایید صلاحیت نشود انتخابات را تحریم می‌کند.

*رد صلاحیتم کنند، در انتخابات شرکت نمی‌کنم

به گزارش تین نیوز، محمود احمدی‌نژاد، رییس‌ دولت‌های نهم و دهم پس از ثبت‌نام برای نامزدی در انتخابات ریاست‌جمهوری، گفت: «در صورت ردصلاحیتم اعلام می‌کنم در انتخابات شرکت نمی‌کنم».

او تاکید کرد که در صورت ردصلاحیت، با تجمع مردمی یا خشونت هم مخالف هستم اما از هیچ کسی هم حمایت نمی‌کنم.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: فساد سازمان یافته، دروغ و اشرافیت مردم را از اصلاح امور ناامید کرده است. به نام نظارت استصوابی به جای مردم تصمیم می‌گیرند و هر روز تفسیر جدیدی از این نظارت می‌دهند و حتی قانون هم می‌نویسند. چرا باید صداوسیما بداند تعداد کاندیداها چقدر است و برای‌شان در مناظرات قبل از ثبت‌نام میز آماده کند؟

او هشدار داد: همه باید مراقب باشند عناصر فاسد رخنه کرده در نهادهای امنیتی با ایجاد خشونت مردم را متهم و به این وسیله زمینه برخورد با آنها را فراهم نکنند. احتمال وقوع شرایط پیش‌بینی‌نشده و غیرقابل جبران درصورت درست استفاده نکردن از فرصت انتخابات، که شاید آخرین فرصت باشد، وجود دارد.

*حضور وزرای دولت های نهم و دهم در ساختمان وزارت

امروز در ادامه نام نویسی احمدی‌نژادی‌ها برای انتخابات 1400 رستم قاسمی، وزیر نفت دولت دهم برای ثبت‌نام درانتخابات ریاست‌جمهوری در وزارت کشور حاضر شد و نام نویسی کرد. او سابقه فرماندهی قرارگاه خاتم‌الانبیا را هم در کارنامه‌اش دارد. قاسمی پس از ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران گفت: اصلی ترین مشکل امروز کشور، مسائل معیشتی و اقتصادی است.

همچنین آقایان صادق خلیلیان وزیر جهاد کشاورزی در دولت دهم و محمد عباسی وزیر ورزش و جوانان دولت دهم با حضور در وزارت کشور برای شرکت انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کردند.

بالاخره از برادران قاضی زاده هم خبر رسید و یکی از قاضی زاده ها نیز با حضور در ساختمان وزارت کشور نام نویسی کرد. سید امیرحسین قاضی زاده، به همراه دخترش در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد. او پزشک، نماینده مردم مشهد و نایب رییس اول در دوره یازدهم مجلس یازدهم شورای اسلامی بود.

*آیا لاریجانی هم می‌آید؟ 

در کنار خبرهای حضور پررنگ یاران سابق احمدی‌نژاد در انتخابات ۱۴۰۰ خبرهای ضد و نقیضی از ورود علی لاریجانی، رییس سابق مجلس شورای اسلامی به گوش می رسد. عزت‌الله یوسفیان ملا از نزدیکان لاریجانی گفته است که آمدن او به طور کل منتفی است و او برای انتخابات ۱۴۰۰ ثبت نام نمی‌کند. این در حالی است که رسول جعفریان، رئیس کتابخانه ملی امروز در توییتی مدعی شد لاریجانی حتما در انتخابات شرکت می‌کند، همچنین نوشته امیدوار است این خبر تایید شود!

درواقع آمدن رییس سابق مجلس شورای اسلامی فعلا در هاله ای از ابهام قرار دارد و شرایط تاکنون بر نیامدن او صحه می گذارد به گونه ای که یوسفیان ملا علت امتناع لاریجانی از ثبت نام را شرایط فعلی دانسته و می‌گوید اگر شرایط کمی آرامتر بود، لاریجانی می‌آمد. اما در حال حاضر اوضاع به گونه‌ای نیست که لاریجانی برای ریاست‌جمهوری به هر دری بزند.

گزارش در حال تکمیل است ...

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.