| کد خبر: 230855 |

ازسرگیری تردد قطار باری ایران و پاکستان

تردد قطار باری میان جمهوری اسلامی ایران و پاکستان که از یک هفته گذشته بر اثر بارندگی و طوفان شدید در ایالت بلوچستان و تخریب بخشی از مسیر ریلی متوقف شده بود، دوباره بین دو کشور ازسرگرفته شد.

تین نیوز

تردد قطار باری میان جمهوری اسلامی ایران و پاکستان که از یک هفته گذشته بر اثر بارندگی و طوفان شدید در ایالت بلوچستان و تخریب بخشی از مسیر ریلی متوقف شده بود، دوباره بین دو کشور ازسرگرفته شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، رسانه‌های پاکستان روز چهارشنبه گزارش دادند: پس از بارندگی شدید هفته گذشته در ایالت بلوچستان و قبل از آن بروز یک حادثه در مسیر حرکت قطار باری ایران و پاکستان، به خط آهن در این مسیر خسارت وارد شد.

براساس این گزارش، خسارت وارده به خط آهن باعث مختل شدن تردد قطار باری ایران و پاکستان شده و و عملیات تعمیر و بازسازی خط نیز یک هفته به طول انجامید.

یک مقام ریلی در ایالت بلوچستان پاکستان گفت: کار تعمیر بخش‌های خسارت دیده راه آهن تکمیل و تردد قطار قطار باری دوباره ازسرگرفته شد. فرسودگی خط آهن در مسیر پاکستان هر چند وقت یکبار باعث حادثه و توقف قطار بین دو کشور می‌شود.

میزان تردد قطار باری میان ایران و پاکستان در سال‌های اخیر با بالا رفتن حجم تجارت میان دو کشور بطور چشمگیری افزایش یافته است.

افزایش تردد قطارهای باری درشرایطی است که خط آهن کویته - زاهدان به ویژه از کویته تا منطقه مرزی تفتان (در خاک پاکستان) به دلیل قدیمی بودن، دارای اشکالات اساسی است و نیاز به تعمیر فوری دارد.

قطار باری بیشتر کالاهایی مانند سیمان، مواد شیمیایی و پتروشیمی را از ایران به پاکستان و برخی محصولات غذایی و کشاورزی را به ایران حمل می‌کند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.