| کد خبر: 230850 |

نرخ حمل کالا در همدان افزایش یافت

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان گفت: بر اساس شاخص جدید تن - کیلومتر، نرخ حمل و نقل کالا توسط خودروهای باربری، در استان همدان ۳۱ افزایش یافت.

تین نیوز

 مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان گفت: بر اساس شاخص جدید تن - کیلومتر، نرخ حمل و نقل کالا توسط خودروهای باربری، در استان همدان ۳۱ افزایش یافت.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، صفر صادقی راد افزود: بر اساس مصوبه شماره ۲۰۹ شورای عالی هماهنگی ترابری و به روزرسانی شاخص نرخ حمل کالا، بر اساس تن - کیلومتر به ازای هر تن مبلغ سه هزار و ۱۳۶ ریال نرخ گذاری شده است.

وی اظهار داشت: این روند از ۹ اردیبهشت امسال اجرایی شده است و به شکل متمرکز و ستادی در سامانه مدیریت کنترل بارنامه استان اعمال می شود.

صادقی راد تصریح کرد: این افزایش بر اساس درخواست تشکل های صنفی رانندگان و با در نظر گرفتن افزایش هزینه های موثر در نگهداری و فعالیت ناوگان انجام شده و همه واحدهای تولیدی استان ملزم به رعایت نرخ های تعیین شده هستند.

وی با اشاره به اینکه بر اساس آمار و اطلاعات موجود در۱۰ روز گذشته در سامانه کنترل بارنامه، بیش از ۳۰ هزار تن انواع سیمان و کلینکر داخلی و صادراتی حمل شده است، عنوان کرد: عدم تعامل، کارخانه سیمان دربارگیری محصولات و اعلام بار خارج از ظرفیت واقعی بارگیری و عدم رعایت حقوق رانندگان باعث نارضایتی بیش از ۵۰۰ راننده و انجمن‌های صنفی از این موضوع شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان اضافه کرد: به همین منظور با توجه به تعامل این اداره کل، شرکت‌ها و رانندگان انتظار داریم مدیریت کارخانه سیمان با ارائه اطلاعات صحیح، زحمات و تلاش‌های این بخش را به درستی بیان کند.

وی تاکید کرد: نرخ حمل هر تن چغندر از مبدا شهرستان شوش به استان همدان با مسافت ۵۵۴ کیلومتر، ۱۲۵ هزار تومان برای هر تن بود، این در حالی است که نرخ حمل کلینکر (دانه‌های حرارت دیده‌ سیمان) از مبدا شرکت سیمان هگمتان به بندر امام خمینی (ره) با مسافت ۶۹۸ کیلومتر ۲۷۴ هزار تومان است.

صادقی راد اضافه کرد: این تفاوت قیمت و نرخ بالاتر حمل کالا در مسافت‌های یکسان که بیش از ۲ برابر مبلغ پیشنهادی شرکت سیمان است و شرکت سیمان باید قیمت حمل کلینکر را واقعی کند.

وی تصریح کرد: برابر اعلام مدیران سیمان هگمتان در ۲ سال گذشته به ویژه سال ۱۳۹۸ یکی از درخشان ترین سالهای فروش سیمان بوده است که این موفقیت جز با همراهی و مساعدت مجموعه حمل و نقل استان میسر نمی شد.

هم اکنون ۱۳ شرکت حمل و نقل سیمان در پایانه شاهنجرین و یک شرکت در پایانه سیمان اکباتان شهرستان رزن مشغول به فعالیت هستند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.