| کد خبر: 230821 |

رییسی هم می‌آید

◄ داوطلبان پاستورنشینی در روز نخست ثبت‌نام

صبح امروز ثبت نام از داوطلبان انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری؛ آغاز و از ساعت ۸ تا ۱۸ تا روز ۲۵ اردیبهشت ادامه خواهد شد.

تین نیوز

انتخابات ۱۴۰۰ با صدور دستور رسمی عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور خطاب به فرمانداران سراسر کشور آغاز و صبح امروز ثبت نام از داوطلبان انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری؛ شروع شد و از ساعت ۸ تا ۱۸ تا روز ۲۵ اردیبهشت ادامه خواهد شد.

به گزارش تین نیوز، در اولین روز نام نویسی برخی شخصیت های شناخته شده در وزارت کشور حضور داشته و ثبت نام کردند؛ امیر سرتیپ محمدحسن نامی، از جمله افرادی بود که در نخستین روز با حضورد ر ساختمان وزارت کشور با در دست داشتن شناسنامه برای نامزدی ریاست جمهوری 1400 ثبت نام کرد. نامی در دولت دهم به مدت حدود ۶ ماه به عنوان سرپرست و وزیر در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مشغول به کار بود. او پس از ثبت نام خود را اینگونه معرفی کرد : ارتش عقبه من است. اصولگرا هستم ولی مستقل آمده ام.

*سردار محمد با شعار «دور زدن تحریم ها را بلدم» آمد

سردار پاسدار سعید محمد فرمانده پیشین قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء نیز با همرها داشتن شناسنامه خود نام نویسی کرد. او پس از ثبت نام خود را اینگونه معرفی کرد: از ناحیه هیچ جناحی هم مورد حمایت قرار نگرفتم و نمیخواهم هم که مورد حمایت آنها قرار بگیرم.

سردار سعید محمد پس از ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری با حضور در جمع خبرنگاران در جمع خبرنگاران گفت: یکی از کارهای خیر اول صبح را ثبت نام دانستم و این عزم جزم من را برای حضور درانتخابات نشان می دهد.

این کاندیدای انتخابات ۱۴۰۰ در پاسخ به این سوال که آیا به نفع رئیسی کنار می رود یا خیر گفـت: با توجه به اینکه تاکنون رییسی اظهار نظرکرده است و اینکه ایشان نماینده مبارزه با فساد هستند و از اوایل انقلاب فعالیت داشتند اجازه بدهید در این باره اظهار نظر نکنم

وی گفت: فضای دو قطبی اصلاح طلب و اصولگرا به کشور ضربه زده است و به هیچ جریانی وعده ای ندادیم که دولت ما دولت سهامی آنها شود.

سعید محمد گفت: اما این را نیز باید بگویم که بنده دور زدن و خنثی کردن تحریم ها را بلد هستم و کاری خواهیم کرد که تحریم‌ها برداشته شود.

داوطلب انتخابات ریاست جمهوری گفت: اقتدار کشور را در سطح بین الملل افزایش خواهم داد، با شعار «اول همسایگان» پا به این عرصه گذاشتم. ۱۵کشور همسایه ایران نقش عمده ای در مناسبات بین المللی ما خواهند داشت. نگاه به شرق از رویکردهای دولت من خواهد بود باید توازنی بین روابط غرب و شرق برقرار شود.

*رییسی می آید

خبرگزاری تسنیم نوشت: در پی افزایش مطالبه‌های مردمی از حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست‌جمهوری،  کاندیداتوری او در روزهای آتی قطعی است.

همچنین خبرگزاری فارس ضمن تایید این خبر نوشت: کاندیداتوری سید ابراهیم رئیسی برای انتخابات ریاست جمهوری قطعی شده و رئیس قوه قضائیه احتمالا در عید فطر با حضور در ستاد انتخابات در انتخابات ثبت‌نام خواهد کرد.

گفته می‌شود، حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی یکی از وزرای دولت سابق را به‌زودی به‌عنوان رئیس ستاد انتخاباتی خود منصوب خواهد کرد.

*حواشی شرایط ثبت نام داوطلبان انتخابات

نکته ای که در این دوره حواشی زیادی را تاکنون به دنبال داشته است مصوبات شورای نگهبان برای نامزدهای این دوره از انتخابات ریاست جمهوری 1400 است. درواقع شرایط ثبت نام داوطلبان انتخابات موضوع مورد اختلافی است که از دیروز شدت گرفت. شورای نگهبان ‌در فاصله روزهای ۲۶ تا۳۰ اردیبهشت صلاحیت داوطلبان را بر اساس معیارهایی که اخیرا اعلام کرده است، رسیدگی می کند.

دیروز رئیس جمهور، وزارت کشور را موظف کرد که مصوبه شورای نگهبان را اجرا نکند، اما ساعتی بعد هیات نظارت بر انتخابات اعلام کرد این مصوبه لازم الاجرا است. در همین راستا شورای نگهبان و سخنگوی آن اعلام کرده‌اند مدارکی مانند عدم سوء سابقه، سوابق تصدی عناوین شغلی موضوعه رجل سیاسی و محدوده سنی ۴۰ تا ۷۵سال جزو ملاک های ثبت نام است.

این در حالی است که مدارک مورد نظر وزارت کشور برای ثبت نام انتخابات ریاست جمهور که در جلوی ساختمان فاطمی نصب شده، فقط نشان دهنده لزوم به همراه داشتن مدارک هویتی است.

با این حال عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان صبح امروز در گفت وگو با خبرنگاران مستقر در وزارت کشور اعلام کرد که «ثبت نام هایی که فاقد مدارکی باشند که از سوی شورای نگهبان اعلام شده، اعتبار ندارند و به نماینده مان در ستاد انتخابات کشور گفته ایم که مدارک ناقص را تحویل نگیرد. ثبت نام کسانی نهایی می شود که مدارک شان بر اساس مصوبه شورای نگهبان کامل باشد و به تائید نماینده شورای نگهبان در ستاد انتخابات کشور برسد.»

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.