| کد خبر: 230720 |

◄ رونمایی از هواپیمای ترابری نظامی ایران ۱۴۰ تا پایان امسال

دو سال گذشته بود که دبیر ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل‌ونقل پیشرفته اعلام کرد که ما دو برنامه برای هواپیمای ایران 140 داریم که یکی از آن تغییر کاربری این هواپیما به هواپیمای ترابری است

تین نیوز

دو سال گذشته بود که دبیر ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل‌ونقل پیشرفته اعلام کرد که ما  دو برنامه برای هواپیمای ایران 140 داریم که یکی از آن تغییر کاربری این هواپیما به هواپیمای ترابری است.

به گزارش تین نیوز، این موضوع در حالی است که از دو سال گذشته موضوع تغییر کاربری هواپیمای ایران 140 توسط برخی از مسئولان اعلام شده بود اما امروز در مصاحبه ای که امیر سرتیپ دوم خواجه فرد رئیس سازمان صنایع هوایی نیرو‌های مسلح داشته اعلام کرده که امسال از هواپیمای ترابری نظامی ایران رونمایی می‌شود.

او اشاره بیشتری به این موضوع نکرده و گفته است: اجازه بدهید تا جزئیات کامل درباره این هواپیما را امیر حاتمی وزیر محترم دفاع اعلام کند. من این خبر را تایید می‌کنم.

بیشتر بخوانید:

◄ ساخت هواپیمای «ایران‌140» باید بازنگری شود

امیر خواجه‌فرد با اعلام اینکه رئیس سازمان هواپیمایی کشوری از این هواپیما بازدید کرده است و در آینده نزدیک، می‌بایست مجوز‌های استانداردی لازم برای این هواپیما از سازمان هواپیمایی کشوری اخذ شود.

وی عنوان کرده است که ما هواپیمای ایران ۱۴۰ را در حوزه جدیدی از کاربری که اتفاقا مورد نیاز کشور نیز هست به کار خواهیم گرفت. ما دارای کشور پهناوری هستیم و به شدت نیازمند هواپیمای ترابری سبک‌، امیدوارم بتوانیم به زودی این هواپیما را معرفی کرده و آن را برای تست‌های زمینی و پروازی آماده کنیم. ما به گونه‌ای برنامه ریزی کرده ایم که بتوانیم حداقل با تعداد مناسبی از این هواپیما، پاسخگوی نیاز‌های موجود باشیم. البته این موضوع نیازمند آن است که همه بازیگران اصلی این پروژه به میدان آمده و به وظیفه خود عمل کنند.

بیشتر بخوانید:

◄ تغییر کاربری هواپیماهای ایران 140 شدنی است؟

رئیس سازمان صنایع هوایی نیرو‌های مسلح با اعلام اینکه علت مشکلات قبلی هواپیمای ایران ۱۴۰ اشتباه در کاربری آن بود، به باشگاه خبرنگاران گفته است: این موضوع یکی از موضوعات بسیار تخصصی است و ممکن است عده‌ای نسبت به سخنان من نظرات دیگری داشته باشند. من به این پروژه به عنوان یک مسئول نگاه کرده ام نه صرفا یک بهره بردار. سال‌های سال بر روی این پروژه کار شده است و اولین تلاش ایران برای ساخت هواپیمای مسافربری محسوب می‌شود. اگر بخواهیم بررسی کنیم درصدی مانند سایر هواپیما‌های دنیا اشکالاتی هم دارد، مانند هواپیمای بویینگ ۷۳۷ مکس که اشکالاتی برای آن پیش آمد. البته هدف ما بهانه قرار دادن آن نیست و منظور پیچیدگی بسیار این موضوع بوده که ممکن است اشکالاتی هم در آن به وجود بیاید.

او در این باره افزوده است: در اشکالاتی که برای هواپیمای ایران ۱۴۰ پیش آمد ۶۰ درصد به نوع بهره برداری از آن مربوط است نه نحوه اشکال. ما یک کشور گرم و با ارتفاع زیاد هستیم و برخی از کشور‌ها گرم و ارتفاع پایین دارند که باعث می‌شود تا دانسیته کم باشد. کشور‌هایی مانند ما برای محصولات هواپیمایی و بالگردی یک ویژگی‌هایی خاصی دارند و باید در هنگام استفاده از این نوع هواپیما به ویژگی‌هایی مانند فرودگاه‌های مبدا و مقصد، حجم و چیدمان بار در آن لحاظ شود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.