| کد خبر: 230588 |

◄ خرداد ماه؛ آغاز آزمایشی فعالیت اولین اتوبوس برقی مشهد

برنامه ریزی ما برای افق طرح، جابجایی روزانه 100 هزار مسافر از طریق اتوبوس های برقی در خط یک بی آر تی است.

تین نیوز

 مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری مشهد با اشاره به اینکه اولین اتوبوس برقی که اکنون با مشارکت شهرداری مشهد و یک شرکت داخلی در حال ساخت است، خرداد به صورت آزمایشی در ناوگان اتوبوسرانی مشهد فعال خواهد شد، وی گفت: برنامه ریزی ما برای افق طرح، جابجایی روزانه 100 هزار مسافر از طریق اتوبوس های برقی در خط یک بی آر تی است.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، سعید حسینقلی زاده مقدم در این خصوص افزود: یکی از موضوعات مهمی که از سوی شهردار و شورای شهر مشهد برآن تاکید شده است استفاده از سیستم حمل ونقل پاک به ویژه اتوبوس برقی است، لذا با مصوبه شورای شهر طرح مطالعاتی برای برقی کردن سیستم حمل ونقل عمومی توسط یکی از شرکت های داخلی آغاز شد.

وی اضافه کرد: درکنار انجام این مطالعات، ساخت اتوبوس برقی با مشارکت شهرداری مشهد و شرکت مپنا نیز آغاز و اولین دستگاه اتوبوس برقی ساخت این شرکت خرداد ماه امسال به صورت آزمایشی در مشهد به کار گرفته خواهد شد.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری مشهد با بیان اینکه طول این اتوبوس برقی 12 متر با بیشینه بار مجاز 19500 کیلوگرم خواهد بود، اظهارکرد: این اتوبوس مجهز به ترمز بادی، درهای بادی و فرمان هیدرولیکی به شکل کف کوتاه ، دارای رمپ ویژه ویلچر و مجهز به سه درب است.

حسینقلی زاده مقدم ،تصریح کرد: اتوبوس درحال تولید با یک بار شارژ قادر به طی مسافتی حدود ۳۰۰ کیلومتر است که با این میزان مسافت تنها به یکبار شارژ در روز نیاز خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه اتوبوس برقی در حال ساخت دارای ترمز احیاگر انرژی برای کاهش اتلاف انرژی خواهد بود خاطرنشان کرد: نمونه اولیه این اتوبوس دارای شارژر روی اتوبوس است و در هر جایی که برق باشد می تواند شارژ شود.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری مشهد ادامه داد: برای استفاده از این اتوبوس نیاز به سیم کشی در طول مسیر نیست و اتوبوس با استفاده از توان باتری حرکت می کند.

حسینقلی زاده مقدم افزود: مطابق برنامه ریزی صورت گرفته مقرر است خط یک سامانه تندرو (BRT) به ناوگان برقی مجهز شود که در افق طرح این خط ظرفیت جابجایی روزانه حدود یکصد هزار مسافر را خواهد داشت.

وی گفت: در حال حاضر ایستگاه شارژ در محل پایانه امام رضا (ع) ساخته شده و سایر تجهیزات نیز تا پایان سال جاری توسط شرکت مپنا نصب خواهد شد.

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.