| کد خبر: 230483 |

◄ ایجاد کیوسک بازرسی در مجتمع فولاد؛ دنبال 3 میلیون تن فولاد گم شده می گردند؟

گم شدن 3 میلیون تن فولاد یعنی گم شدن حدود 150 هزار کامیون که لابد مسئولان شرکت فولاد مبارکه با این بازرسی ها، داخل جعبه های کامیون ها دنبال تکه فولاد می گردند، متاسفانه یکی دیگر می برد جای دیگر دنبالش می گردند.

تین نیوز

یک راننده فعال در بخش حمل و نقل فولاد از اتلاف وقت شدید رانندگان کامیون به دلیل توقف در صف های چند کیلومتری کامیون ها در مجتمع فولاد مبارکه خبر داد.

به گزارش تین نیوز، احمد رضا بهرامی گفت: متاسفانه مدتی است مجتمع فولاد مبارکه کیوسک کنترل و بازرسی برای کامیون ها ایجاد کرده است.

وی افزود: این امر موجب شده کامیون هایی که برای بارگیری به فولاد مراجعه می کنند برای خروج با مشکل صف های کیلومتری روبرو می شوند که این خود خسارت های مالی و جانی برای رانندگان و کامیونداران در بر دارد.

این راننده کامیون عنوان کرد: این کار حراست فولاد توهین به شان و شعور رانندگان است چرا که از راننده می خواهند پیاده شود و بعد اقدام به تفتیش کامیون و جعبه های کامیون می کنند.

وی با بیان این که گناه راننده ای که سال های سال با شرف و آبرو زندگی کرده چیست که باید این گونه تحقیر شود، گفت: راننده ای که چندین ساعت داخل فولاد برای بارگیری و خروج علاف شده چگونه می تواند با این شرایط جسمی و روحی اقدام به حمل بار و تردد در جاده ها کند؟ آیا رانندگان نباید با هوشیاری کامل بدون هیچ خستگی جسمی و روحی اقدام به رانندگی درجهت حمل محمول کامیون خود نمایند؟؟

بهرامی افزود: متاسفانه چندین مرتبه نامه هایی توسط انجمن کامیونداران و رانندگان شهرستان مبارکه به مسئولان شهرستان و مسئولان فولاد ارسال شده اما پاسخی دریافت نشده است.

به گزارش تین نیوز، کیوسک بازرسی از رانندگان در حالی ایجاد شده است که سید رضا شهرستانی، عضو هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران، چهارم اردیبهشت ماه امسال عنوان کرد: در سال ۹۹ بیش از ۳۰ میلیون تن فولاد در کشور تولید شد که از این مقدار ۱۵ میلیون تن در داخل کشور مصرف و ۱۲ میلیون تن دیگر نیز صادر شد بنابراین سه میلیون تن فولاد در زنجیره مصرف و صادرت گم شده است.

وی با اشاره به فعالیت گمرکات کشورمان در مرزهای عراق، کردستان، ترکیه، افغانستان و پاکستان در خارج از ساعت‌کاری، به تجارت‌نیوز گفت: بین آمارهای ظاهری با آمارهای واقعی سه میلیون تن اختلاف وجود دارد و این رقم ۱۰ درصد تولید فولاد کل کشور است که به نظر می‌رسد قاچاق شده است چرا که وقتی اختلاف بین قیمت داخل و خارج زیاد باشد، قاچاق نیز زیاد می‌شود.

این در حالی است که رانندگان در این مورد می گویند: گم شدن 3 میلیون تن فولاد یعنی گم شدن حدود  150 هزار کامیون که لابد مسئولان شرکت فولاد مبارکه با این بازرسی ها، داخل جعبه های کامیون ها دنبال تکه فولاد می گردند، متاسفانه یکی دیگر می برد جای دیگر دنبالش می گردند.

البته نباید از نظر دور داشت که چند روز پیش رسانه ها به نقل از انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران اظهارات بهرام سبحانی رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران در مورد ادعای گم شدن ۳ میلیون تن فولاد را درج کردند که بر اساس آن این مقام مسئول گفت: اگرچه در مقایسه بین مصرف ظاهری فولاد میانی (بیلت، بلوم و اسلب) و تولید کل محصولات فولادی، برای یک سال کامل شمسی، اختلاف حدود ۳ میلیون تن مشهود است اما با توجه به یک سری نکات و عوامل مهم، موضوع گم شدن یا قاچاق این مقدار محصول میانی قابل احراز نیست.

صف بازرسی فولاد 1

بازرسی فولاد

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 1 0

    وقتی این رقم بالا ناپدید می‌شود یعنی مدیر و هیات مدیره فولاد فاسد هستند