| کد خبر: 230464 |

شرکت آلومینای ایران فرودگاه جاجرم در خراسان شمالی را تجهیز می کند

استاندار خراسان شمالی گفت: فرودگاه جاجرم به عنوان فرودگاه دوم با اعتبار را شرکت آلومینا تجهیز می شود و برای توسعه و بازسازی آن هیچ اعتبار دولتی هزینه نخواهد شد.

تین نیوز

استاندار خراسان شمالی گفت: فرودگاه جاجرم به عنوان فرودگاه دوم با اعتبار را شرکت آلومینا تجهیز می شود و برای توسعه و بازسازی آن هیچ اعتبار دولتی هزینه نخواهد شد.

به گزارش تین نیوز، محمدعلی شجاعی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا توسعه و تکمیل فرودگاه جاجرم خراسان شمالی را ضروری دانست و گفت: بازسازی و تکمیل نه تنها فرودگاه جاجرم بلکه ساخت و توسعه سایر راه های ریلی و هوایی استان لازم و ضروری است زیرا که اساس توسعه و پیشرفت هر منطقه ای در حوزه زیرساخت های راهها است.

وی با بیان اینکه به لحاظ فنی فرودگاه جاجرم در موقعیت بهتری از فرودگاه بجنورد جانمایی شده است، تصریح کرد: برای توسعه این فرودگاه بهترین مسیر ممکن طی شده است به گونه ای هیچ اعتبار دولتی برای آن هزینه نخواهد شد و تمامی مکاتبات با سازمان هواپیمایی و شرکت  فرودگاه های کشور انجام شده است.

شجاعی با اشاره به مزیت های توسعه فرودگاه در شهرستان ها تصریح کرد: توسعه این فرودگاه علاوه بر رفع مشکلات واحدهای صنعتی در حوزه حمل و نقل، رهاوردهای زیادی برای توسعه این شهرستان خواهد داشت.

فرودگاه جاجرم حدود ۲۰ سال قبل در حاشیه مجتمع آلومینای ایران با دو هزار و ۵۰۰ متر باند برای نشست و برخواست هواپیماهای کوچک حامل کارشناسان داخلی و خارجی این واحد صنعتی ساخته شد که پس از تکمیل کارخانه پودر الومینا این فرودگاه نیز فعالیتش متوقف و از حدود دو دهه گذشته تاکنون رها شد.

در سالهای  اخیر به دلیل افزایش پرواز فرودگاه بجنورد ناشی از وضعیت جوی بار دیگر بهره برداری مجدد از فرودگاه جاجرم در دستور کار قرار گرفت که تاکنون با وجود وعده های زیاد هنوز به مرحله اجرایی نرسید و با پیگیری استاندار خراسان شمالی از شرکت فرودگاههای کشور قرار شد تا بزودی کارشناسان این شرکت برای بازدید اعزام شوند که در صورت تایید ، این فرودگاه با اعتبار شرکت آلومینای جاجرم  تکمیل و پرواز در آن از سر گرفته شود.

مجتمع آلومینای ایران به عنوان تنها تولید کننده پودر آلومینا از مواد مورد نیاز برای صنعت آلومینیوم در کشور محسوب می شود که سالانه ۲۵۰ تا ۳۰۰ هزار تن پودر آلومینا در این واحد صنعتی تولید می شود که  یک پنجم نیاز داخلی را تامین می کند و مابقی نیاز کشور در این بخش از خارج وارد می شود.

مجتمع آلومینای ایران در ۱۵۰ کیلومتری جنوب بجنورد و ۵ کیلومتری شمال شهر جاجرم واقع است که در سال ۱۳۸۲ به بهره برداری رسید و هم اکنون حدود دو هزار کارگر در این واحد اشتغال دارند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.