| کد خبر: 230418 |

‌پایش و بررسی ۲۴ ساعته عملکرد رانندگان، ناوگان و شرکت‌های حمل و نقل عمومی

فرآیند پایش و بررسی ۲۴ ساعته عملکرد رانندگان، ناوگان و شرکت‌های حمل و نقل عمومی مسافری، باری و بین‌المللی با استفاده از اطلاعات سامانه‌های هوشمند مرکز مدیریت راه‌های کشور و حوزه معاونت حمل و نقل انجام می‌شود.

تین نیوز

فرآیند پایش و بررسی ۲۴ ساعته عملکرد رانندگان، ناوگان و شرکت‌های حمل و نقل عمومی مسافری، باری و بین‌المللی با استفاده از اطلاعات سامانه‌های هوشمند مرکز مدیریت راه‌های کشور و حوزه معاونت حمل و نقل انجام می‌شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، داریوش امانی معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با اشاره به اهمیت سامانه‌های هوشمند ثبت تخلفات عبور و مرور در جاده‌های کشور گفت: در ۱۲ ماهه سال ۱۳۹۹، تعداد ۲۷۷ سامانه ثبت تخلفات عبور و مرور به سامانه‌های موجود در کشور اضافه شده است که در حال حاضر در مجموع ۱۶۹۴ سامانه در ۳۲ استان کشور فعال بوده که به کمک این سامانه ها ثبت تخلفات جاده‌ای از قبیل سرعت لحظه‌ای و متوسط غیر مجاز، عدم رعایت فواصل طولی و عبور ماشین‌های سنگین از خطوط غیر مجاز، انجام می‌پذیرد. همچنین تعداد ۸۶۰ دوربین نظارتی رصد و نظارت جاده‌ای در ۱۲ ماهه سال ۱۳۹۹ رصد و نظارت جاده‌های کشور به صورت بر خط را انجام داده‌اند که نسبت به سال گذشته رشد ۵ درصدی داشته است.

داریوش امانی در ادامه از تجهیز ناوگان راهداری به ردیاب بر خط GPS خبر داد و افزود: در ۱۲ ماهه سال ۱۳۹۹ معادل ۹۸۰۰ دستگاه از ماشین‌آلات و گشت‌های راهداری به ردیاب برخط تجهیز و در نرم افزار یکپارچه برای دفاتر ستادی ذی‌ربط، مرکز مدیریت راه‌ها و ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سراسر کشور قابل مشاهده بوده که این عدد نسبت به سال گذشته رشد ۹ درصدی داشته است.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تعداد دوربین‌های ثابت پایش وضعیت راه‌ها در کشور را ۵۵ دستگاه اعلام کرد و افزود: به تعداد ۴۸ دوربین ثابت نصب شده در سال ۹۸، تعداد هفت دستگاه اضافه شده که در حال حاضر ۵۵ دوربین ثابت با هدف پایش وضعیت راه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد که این تعداد نسبت به سال گذشته ۱۵ درصد افزایش داشته است.

معاون وزیر راه و شهرسازی راه‌اندازی، پشتیبانی و نگهداری سامانه‌های توزین در حال حرکت را از وظایف این سازمان نام برد و افزود: این سامانه هوشمند کلیه مراحل شناسایی، پلاک‌خوانی، توزین، سرعت‌سنجی و کلاسه‌بندی کلیه خودروهای عبوری را به صورت کاملا خودکار و بدون دخالت عامل انسانی انجام می‌دهد که در حال حاضر ۶۰ سامانه توزین در حال حرکت در ۲۲ استان کشور فعال بوده و در حال ثبت و ارسال تخلفات اضافه تناژ هستند و در ۱۱ سامانه جریمه هوشمند بارنامه در حال اجرا بوده که این تعداد نسبت به سال ۹۸رشد ۷ درصدی داشته است.

وی همچنین از بهره‌برداری، نگهداری و پشتیبانی شبکه رادیویی بی‌سیم VHFخبر داد و گفت: در سال ۹۹ تعداد بیسیم VHF آنالوگ ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای به ۵۰۴۰ دستگاه افزایش یافته است.

داریوش امانی در خصوص تعداد آمار دستگاه‌های تردد شمار کشور گفت: به تعداد ۲۴۶۹ دستگاه ترددشمار موجود در سال ۹۸، تعداد ۷۶ دستگاه ترددشمار در ۱۲ ماهه سال۹۹ در سطح راه‌های برون شهری کشور اضافه شده است که به این ترتیب ثبت آمار تردد و سرعت وسایل نقلیه در راه‌های شریانی کشور توسط ترددشمارهای مذکور در حال انجام است.

وی افزود: در ۱۲ ماهه سال۱۳۹۹ با توجه به اتصال ۱۹۶ تابلوی پیام متغیر به سامانه تجمیع تابلوها، کنترل، مدیریت و نظارت بر تابلوهای مذکور از طریق سامانه مرکزی انجام شده است، همچنین فرایند اتصال سامانه تابلوهای پیام متغیر به سایر سامانه‌های مرکز مدیریت راه‌های کشور جهت نمایش پیام‌ها و شاخص‌های ترافیکی در حال انجام است. همچنین در ۱۲ ماهه سال ۱۳۹۹ عملیات کنترل، مدیریت، نگهداری و پشتیبانی از ۱۶ تابلوی ترافیک نما در سطح ۱۳ استان کشور انجام شده است.

به گزارش سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، شایان ذکر است مدیریت و کنترل تابلوهای ترافیکی پیام متغییر و ترافیک نماها به وسیله سامانه جامع تابلوها در ۱۲ ماهه سال ۱۳۹۹ تحقق پیدا کرده و فرآیند پردازش تصویر و نمایش اطلاعات ترافیکی و غیره بر روی تابلوها با توجه به خروجی سامانه تردد شمار برخط و سایر سامانه ها تکمیل شد‌ه است.

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.