| کد خبر: 230414 |

فروشگاه‌های جعلی در فضای مجازی چه نشانه‌هایی دارند؟

یکی از شگرد‌های مجرمان سایبری در شبکه‌های اجتماعی از جمله اینستاگرام راه‌اندازی فروشگاه‌های جعلی است.

تین نیوز

یکی از شگرد‌های مجرمان سایبری در شبکه‌های اجتماعی از جمله اینستاگرام راه‌اندازی فروشگاه‌های جعلی است.

به گزارش تین نیوز به نقل از صدا و سیما، یکی از شگرد‌های مجرمان سایبری در شبکه‌های اجتماعی از جمله اینستاگرام راه‌اندازی فروشگاه‌های جعلی است، مجرم با انجام تبلیغات سعی در جلب توجه شهروندان نموده و پس از دریافت وجه پاسخگو نخواهد بود.

این فروشگاه‌های جعلی نشانه‌هایی دارند که با توجه به آنان می‌توانیم از گرفتار شدن در دام کلاهبرداران سایبری جلوگیری کنیم.

۱) از آنجاییکه در صورت کلاهبرداری و پاسخگو نبودن از سوی فروشنده، کاربران اینستاگرام می‌توانند اعتراض خود را از طریق کامنت منتشر کنند. از این رو در فروشگاه‌های جعلی معمولا این امکان بسته شده است و یا اینکه تنها تعدادی اکانت محدود و به صورت تکراری و مشکوک در تمامی پست‌ها اقدام به درج نظر مثبت کرده‌اند.

۲) دنبال کنندگان (فالورهای) چند ده هزار نفری به هیچ عنوان نشان دهنده اعتبار صفحه اینستاگرامی نبوده چراکه این فالور‌ها نیز می‌توانند خریداری شده و اکانت‌های واقعی نباشند از این رو در صورتی که تعداد لایک و مشاهده پست‌های یک صفحه فروشگاهی در اینستاگرام با تعداد مخاطبان آن تناسب نداشت می‌توان به آن مشکوک شد.

۳) فروشگاه‌های جعلی معمولا آدرس و تلفن ثابتی نداشته و امکان مراجعه حضوری ندارند.

۴) یکی از ترفند‌های فروشگاه‌های جعلی برای جلب توجه مخاطب درج قیمت‌های پایین‌تر از معمول است از این رو در صورت مشاهده اینگونه تبلیغات در اینستاگرام فورا اعتماد نکنید.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.